madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
lørdag, september 09, 2006
elleve etasjer ned
alt som går opp - kommer ned. vi skulle på tim-konsert, tim som linn har nevnt en gang eller to. granittrock. men granittrock gadd ikke å stresse for å holde konserten likevel. så vi dro tilbake til majorstua og huset som er innpakket. vi tok på kronene og lekte prinsesser nok en gang. og alle vet jo hvor harmonisk man blir av slikt.

mamma var nysgjerrig på hvordan minstejenta hadde det i storbyen, og jeg satte meg ut i vinduskarmen i oppgangen og pratet med mamma. minstejenta har det bra i storbyen, sa jeg. for oslo blir bedre og bedre for hver dag som går. det er litt som gta - jo flinkere du er, dess mere av byen åpenbarer seg. fallhøyden blir dog desto høyere.

jeg har kjøpt meg en kjempefin bamse på ikea som jeg har kalt for John Travolta. den er turkis og har stor mage, små bein, og lang giraffhals. John Travolta er med meg i senga hver natt og skjønner alt jeg tenker på. John Travolta er en erstatning på å ikke ha et kjæledyr - i kombinasjon med min potteplante som er grønn og fin og forøvrig navnløs. John Travolta gir meg kos, potteplanten krever omsorg. slik blir det i bygård hvor det ikke er lov med husdyr.
posted by madeleine @ 23:57  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker