madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, september 25, 2006
fetter ved slottet
jeg har to fettere og en kusine i byen. kusina prater jeg nesten aldri med, fetter #1 pratet jeg sist med ved juletider, og fetter #2 pratet jeg med for et par måneder siden. i tillegg har jeg en bror i byen, og nå som minste-kusine, jeg, er ankommet hovedstaden har jeg truet lenge med å arrangere fetter og kusine-treff. det må legges til at den yngste av disse fetterne og kusinene er åtte år eldre, men særlig initiativsrike er de nok ikke. det måtte ymse tanter til sist gang de traff hverandre. men så var jeg også den eneste av totalt elleve søskenbarn som åpnet munnen da mormor fylte 80 år for fire år siden. jeg presiserer, jeg er minst, og eldstemann er vel seksten år eldre enn meg... eller noe. søskenbarnflokken er heller ikke preget av beskjedne mennesker heller. og egentlig har vi opp igjennom hatt et fint samhold.

så møtte jeg fetter #2 ved slottet. fetter #2 pleide å kile meg da jeg var liten, har jobbet lenge i bokhandel, ligner litt på ari behn, og stemmer frp. jeg stemmer sv, og fetter vet dette. så først prata vi litt løst om hvordan vi hadde det, før vi gikk videre løs på det politiske, og så begynte jeg å true om fetter og kusine-treffet igjen. i grunn har vi ikke så mye å prate om, men jeg har respekt for hans frp-standpunkt, siden den virker mye mer gjennomtenkt enn mange andre frp-velgere. men - som alle vet, det er alltid koselig å treffe en fetter. særlig ved slottet.
posted by madeleine @ 13:03  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker