madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
tirsdag, oktober 03, 2006
idiotsikre systemer
inntil i vår trodde jeg alle systemer, særlig de statlige, var ekstremt store og skumle. jeg trodde det ville komme skumle folk i skumle frakker på døra og fortelle deg at du hadde krysset av i feil boks, og at dette betød at du var nødt til å tilbringe neste år i azkaban. at om du glemte å sende inn før da og da, var, ja, helvete løs.

så møtte jeg samordna opptak. selv om jeg skulle på bibelskole og ikke begynne å studere i høst, tenkte jeg at det sikkert var greit å sende inn likevel. for sikkerhets skyld, eller noe. slik sendte jeg inn. plutselig en dag kom omslagsark i posten, og siden jeg da var desto fastere bestemt på bibelskole, droppet jeg å sende de inn. jeg fikk melding rundt fristen for innsending - "har du glemt å sende inn? her har du en ny frist, stakkar deg!". og jeg fikk en til i juli en gang. "vi åpner for å sende inn omslagsarket helt frem til..." altså hadde hele samordna opptak tatt mongohøyde for sine brukere, her kunne hvilke som helst idioter klare seg.

så møtte jeg lånekassa. lånekassa liker å virke farlig vanskelig, men er nok dessverre - og heldigvis - farlig enkel.

så møtte jeg hafslund energi. aiaiai. det burde jo være opplagt at for å bestille strøm, må man, blablabla. snerpete kjerringer på telefonen som virker oppgitt over at en stakkars student ikke har fikset dette. farlige saker. hvordan i heita skal jeg vite hva Målerpunkt-ID er for noe? og jeg som trodde at de fleste systemer var idiotsikra by now.

et system er i hvertfall helt vanntett; legger man en brownieskake med lappen "bare ta!" på på et kjøkkenbord i et jentekollektiv, er det plutselig bare et kakestykke igjen. og det er kanskje like greit.
posted by madeleine @ 00:29  
2 Comments:
  • At 3/10/06 18:13, Anonymous Lisa said…

    Fikk du orden på den Hafslundsaken eller må jeg løpe inn på et kontor og flashe meg?

     
  • At 3/10/06 19:45, Blogger madeleine said…

    jeg fikser det... i kveld. snarest. du kan selvsagt flashe nårsomhelst, om du føler for det.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker