madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
torsdag, november 30, 2006
det ligger kanskje i lufta
det er 30.november, det blir mørkere hver dag. det er kanskje det som får meg til å skru på damien rice. han tar meg tilbake. og jeg synger med. og han kommer til norge 23.mars, billettene legges ut på lørdag, og jeg vet jeg vil ha de, men de koster penger jeg ikke har.

i kampen mot mørket ringer jeg til kjente stemmer. jeg pynter meg. jeg tenner lys. og ikke minst, jeg kjøper et fantastisk kopp- og tallerkensett på IKEA. (hvis noen kjeder seg, kan de leke med Anna på IKEA.no.)
kopp- og tallerkensettet gir meg harmoniske morgener. koppen er så stor at teen blir fort kald, og tallerkenen med koppen på rommer akkurat en skive. jeg står jo opp med sola, og blar meg gjennom dagens nyheter med visshet om at jeg har god tid.
eller. det er idealet dette kopp- og tallerkensettet gir meg. realiteten er, som alltid, en annen; jeg våkner med sjokk - hver morgen. hvis jeg faktisk mestrer å dra meg opp før sju, løper jeg i dusjen. der må jeg vente ti minutter før vannet blir varmt. helt meningsløst, det og, for jeg får ikke gjort noe lurt disse ti minuttene. så er det dusjing, spise hvis jeg rekker/orker/gidder, og stikke til skolen.
som en observant leser merket, var det ikke noe "drikke te og spise skive av kopp- og tallerkensettet" med i den mer realistiske versjonen av morgenstundene mine.
men en dag. jeg skal begynne å sove mer om nettene. stå opp tidligere, slik at det blir tid til harmoni om morgenen.

- så spiller vi harmonica -
posted by madeleine @ 16:03  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker