madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, desember 25, 2006
den åttende dødssynden
alle vet de sju dødssyndene; hovmod, fråtseri, vrede, likegyldighet, grådighet, misunnelse og utukt. jeg kjenner litt på, etter snart fire år som blogger, at blogging i jula også er fryktelig fælt. jeg synes det selv. man har da bedre ting å finne på i jula enn å dokumentere den. samtidig ser jeg med gru på besøkstallene på sida de siste dagene, og kjenner behovet for litt ufortjent oppmerksomhet.

det bare slo meg i går, hvor idiotisk og meningsløs mye av jula er. det må da finnes andre måter å si at man er glad i folk. jeg fikk masse ting jeg ikke hadde behov for. de var kjempefine, det var ikke det, men, hm. det blir så feil. så sabla egoistisk. en ting er når man er barn. men når man blir større, som man ofte gjør, blir det merkelig.

og særlig det; en ting er å gi gaver fordi man fant noe som passet perfekt til den og den personen. det er koselig. men nødt-til-gaver blir ren idioti og pengesløs. nemlig. da blir sånne gaver som kirkens nødhjelp foreslår, eller grønne gaver som framtiden i våre hender har lagt til rette for, mye bedre. pengemaset tar av - jeg tror jeg selv kan stå inne for rundt fem korttransaksjoner og rundt 1000 kroner. og man når tilbake til michael jackson igjen; if you wanna make the world a better place, take a look at yourself, and then make a change. starte med seg selv.
posted by madeleine @ 22:08  
2 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker