madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
tirsdag, desember 19, 2006
vidunderkvinnen
i dag var dagen. tydeligvis. først var det juleavslutning på fbo - med skuffende lite allsang, dog gedigne mengder clementiner, pepperkaker, gløgg, sjokolade og slikt som hører jula til. så var det julegavelevering til ting-engle-ving-linn, før jeg og rebella dro i full fart videre til stovner senter. vi forsøkte juleshopping i sentrum i går, det funker dårlig. man går i kø. møkk. men på stovner var det færre, og like mange fine butikker til å handle små hemmeligheter til de man er glad i.

vel hjemme satte jeg fra meg sakene, og hentet umiddelbart frem støvsugeren. støvsuge stue, gang, kjøkken. så vaskebøtte. vaske gulv på bad, gang, kjøkken og stue. så vaske bad. ut igjen. handle mat til det fantastiske kollektivet. hjem igjen, flytte kjøkkenbord ut i stua, noe som krevde rimelig mye av meg da det måtte snus på høykant og gjennom to dører. dekke bord. sette på vann i kjele. kristin begynte å romstere ved inngangsdøra. jeg var så gira over hvor flink jeg hadde vært, og begynte å hvine, noe kristin selvsagt kvikt parerte. vi er hvinere. (må forøvrig ikke forveksles med wienere) jeg hadde pyntet meg i julekjole, og kristin tok fort på seg finkjole. mens hun stelte seg, var det lisas tur til å romstere i døra. jeg var muligens litt gira. tross alt. julemiddag var på vei, jeg hadde vasket hele herskapshuset og jeg hadde pynta meg. det var tid for julebord i kollektivet.

og jeg hadde stelt til alt. altså. vidunderkvinnen. samtidig hadde jeg fått pakket ferdig klær til juleferien; i morgen skal jeg og eva-darling høre på "driving home for christmas", og vi skal kunne si at det er sant. for det er det vi skal. med sørlandsekspressen, og høyst sannsynlig en bussjåfør som heter kåre-jonny. og kanskje vi skal spise pepperkaker, jeg skal i hvertfall spise mandariner. til slutt, etter rundt fire timer kommer jeg hjem til tre pusekatter, tre småsøsken og to foreldre. kanskje en storebror også. og mange bra venner. det blir fint.
posted by madeleine @ 23:24  
2 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker