madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, januar 22, 2007
disney og håpet
begynte dagen med å se pocahontas med rebella, noe jeg ikke har gjort siden 1995. den gang var jeg midt i målgruppa, pocahontasdill var det kuleste dillet - farmor hadde den jula vært i butikken og spurt etter hokkabonkas. jeg fikk pocahontasdill. uansett. ved å starte dagen med "rundt neste sving" har hele dagen blitt som farger i en vind. ("skal jeg velge kokoum? betyr min drøm da ingenting?") disney er fantastisk, og jeg forstår meg ikke på de som vil se disney på engelsk. det er jo norsk som er det språket jeg har sett det på før. tenk å se lady og landstrykeren på engelsk. da blir det ingen "- elskling? er du sikker på at du vil ha jordbær? - ja! og kinamat. - kinamat?!!?"

eller favoritten. fra "vær beredt" i løvenes konge. skar sin sang.
"- ja! vær beredt! hehe. vi er beredt! eh. på hva?
- på at kongen skal dø!
- er'n syk eller?
- nei, tosk, han skal drepes! ...og simba også.
- god idé! hvem trenger konge? ingen konge, nænænænænænæ...
- IDIOTER! det SKAL være en konge!
- men du sa jo at...
- JEG skal være konge! sats på meg, og vær aldri mer sulten igjen!
- jaaaa, toppers, hurra, lenge leve kongen, lenge leve kongen..."

disney er alfa og omega, sånn rett etter Gud. når disney sier at det er håp, for det er det alltid i disneyfilmene, håp. og så lenge det er håp, er det liv.

denne uka blir fin. på torsdag fyller jeg 20 år, the big 2-0. det blir bra. blir stor jente. nå. det er snart et halvt år siden jeg flytta hjemmefra, og jeg har det kjempebra. virkelig. og da er det ikke noe stress å bli 20. til helga kommer masse bra folk til byen, og storhurra for det.
posted by madeleine @ 01:32  
2 Comments:
  • At 22/1/07 02:55, Anonymous Rebella said…

    Kjære Lenny. Du glemte å nevne at jeg knuste deg i både scrabble og under femten i dag. Men. jeg forstår hvorfor du ikke ville bringe det på bane. Det hadde ikke passa inn i den ellers så koselige blogposten din om Disney. Lenge leve Disney! :D

     
  • At 22/1/07 15:36, Blogger madeleine said…

    altså. å gå i detaljer om dagen er bare kjedelig.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker