madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, januar 29, 2007
nørdenørdenørde
jeg innser at den syke nerden som bor på innsiden av meg et sted har vært på ferie i et halvt år. jeg har sendt henne avgårde til haiti, men nå har hun fått nok og vendt tilbake. solbrun. for å minne meg på hvor fint vi hadde det sammen. jeg, henne, og matteoppgavene. hvilken harmoni. at jeg aldri mislikte matteleksene, mattetimene. etter et halvt år vendte hun tilbake. akkurat i denne studievalgstida. det er neppe uten grunn at jeg satt en kveld i tidlig januar og storkoste meg med abelkonkurransen. og det er heller neppe uten grunn at jeg får vann i munnen av dette studieprogrammet.

det er noe fint med å ha ett svar på ting. eller flere, av og til. eller ingen. men greia, mattegreia. at man kan. logikken. reglene. formlene. det er herlig, og jeg vil tilbake. journaliststudiet, jusstudiet, økonomistudiet, lærerstudiet og språkstudiet kan gå og legge seg. jeg vil ha matte, og jeg vil ha det nå. aftenposten er enig. rundt sytti prosent av alle teknologistudenter får jobb før fullendt mastergrad. hurra for å snirkle inn i studierotet!
posted by madeleine @ 22:17  
7 Comments:
  • At 31/1/07 00:44, Blogger Magnus said…

    Matte <3

     
  • At 31/1/07 15:40, Blogger Ingrid said…

    Åh, som jeg misunner dem som vet. Hva de vil. Og så greit det må være å ville bli noe noen trenger. Det må gi en fantastisk følelse av å være betydningsfull og viktig. Selv vet jeg ikke hva jeg vil for en flat femmer, men jeg vil i hvert fall ikke matte.

    Jaja. Lykke til og sånn.

     
  • At 31/1/07 22:51, Blogger madeleine said…

    matte er fint. og etter for mange messer med kaos om yrkesvalg, hvor alle er sikre på at deres valg er det eneste rette for deg, er det deilig å kunne begrense.

     
  • At 1/2/07 00:23, Anonymous Rebella said…

    "I*m leeeeaviiiing! *trampe trampe trampe*"


    :D

     
  • At 1/2/07 00:24, Anonymous Doh... said…

    '

     
  • At 1/2/07 12:57, Anonymous Eva said…

    jeg er glad i deg fordeom :p

     
  • At 1/2/07 13:01, Blogger madeleine said…

    det er fint. jeg er evig glad i deg, eva-darling!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker