madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
tirsdag, februar 27, 2007
I bless the rains down in Africa
tre uker på savannen, og jeg har vendt tilbake. jeg vet overhodet ikke hvor jeg skal starte å fortelle.
kenya er så mye. men aller mest er det bra folk. bra folk som drømmer om en fremtid.
joyful, joyful - Lord, we adore thee
vi har vært på mange skoler og prata om Jesus, at Han funker. vi har sett mange bli døpt i den hellige ånd, mange ta i mot Jesus i hjertet, og flere helbredelser. vi har vært med på å drive ut demoner. jeg tror at vi har sådd en del frø, rett og slett. Jesus funker, og jeg tror vi fikk vist det frem. jeg har preika for en skole på kanskje 200 elever, det var fint.

vi har tusla rundt i slummen i nairobi. jeg veit ikke helt hvem som var mest på utstilling - oss eller de. vi har møtt ekstremt mange små, søte barn som sa "how are you?" uten helt å skjønne hva de sa. vi har vært så langt inne i bushen jeg tror det er mulig å komme - og der ligger det, selvsagt, to pinsemenigheter i nærheten av hverandre. der deltok vi på søndagsmøter to søndager etter hverandre.

jeg har drukket ekstremt mye coca-cola. vi har kjørt i rift valley. sett victoriasjøen. hvint første gang vi så zebraer. jeg har knust ett vindu og ett glass. vi har hatt en gekko på rommet. jeg har blitt kneppet igjen skjorta på - selv med singlet under - usømmelig, madeleine. jeg har lest kjærlighetens historie, som av og til har ekstremt vakre avsnitt.

When you gonna let somebody in?
You might get hurt just a little bit.


jeg lot meg døpe på morgenen den 25.februar, i det indiske hav. det var fint. og det var på tide, etter å ha somla i seks år.
Jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag.

hakuna matata, sawa sawa?
posted by madeleine @ 18:42  
5 Comments:
  • At 27/2/07 23:27, Blogger Lisa Marie said…

    Godt å ha deg hjemme igjen:)

     
  • At 28/2/07 20:36, Anonymous eva said…

    ja, d va akkurat det e au skulle si
    "men d e godt å ha dæ heime igjen...e har savna å ha noen å hvine sammen med" p,s takk for zebrakortet.
    du er hærlig

     
  • At 28/2/07 20:58, Anonymous Rebella said…

    Savn. Savn, savn, savn. Savn sier jeg bare. Savn. Lillebror leker romskip. Det gjør vondt. Armen. Aj. Nå lugger og klyper han og. Jeg tror han har savna meg. Ajaj, sparking og biting også. Leggetid lillebror.

    Sawa sawa din mzungu!

     
  • At 28/2/07 23:10, Blogger Sandra Elén said…

    Hei min vakre venn....
    Du takk for comment, du jag tykcer om dig:)
    Du har vært en fantastisk venn på denne turen og er så heldig at jeg har fått blitt kjent med deg. Du er såååå bra, gleder meg til enda noen bra mnd med deg på skolen.
    Hvordan går det, ingen sykdom vell?
    vi snakkes nå om ikke lange tiden..... kos deg med ferie og flassing, he he he

     
  • At 1/3/07 09:40, Blogger madeleine said…

    sandra: ingen sykdom hos meg, og har allerede begynt oppfeitingskuren av meg selv. savner å henge med deg og alle de andre hele tida, altså. makan. glad i deg, frøken!

    rebella: savner alt sammen sjæl, jeg. norge blir aldri det samme igjen.

    eva-darling: neste uke! du er digg.

    lisa: godt å være hjemme i vibes gate også.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker