madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
tirsdag, mars 20, 2007
for what it's worth
jeg savner the cardigans - "long gone before daylight". den ble slukt av en bilstereo for et par år siden, og vendte aldri tilbake, sammen med morrissey - "you are the quarry". er det da etisk OK å laste ned musikken til seg selv, når man allerede har kjøpt platen?

for what it's worth - I like you

impulsbesøkte stina i kveld og så fantastiske, fantastiske frustrerte fruer. det er noe bra med at _alle_ er pene. også roter de seg oppi så mye drit hele tida. de er så dumme, så deilig dumme. så kom jeg hjem og lekte madeleine diger, som i "ola diger". tre brødskiver og en yoghurt såpass seint på kvelden... det er digg, det.
og jeg har prøvd prioriteringslista mi. min vakre damienbillett flagret inn i noen andre, forhåpentlig lykkelige, hender. skolen skal på tur til skien, larvik og notodden i helga, så det var kjipt å gå glipp av. foreløpig holder prioriteringslista med Gud på toppen, med andre ord. damien får vente, og han kommer jo til arendal i sommer har jeg hørt rykter om. uansett, hvis noen av dere befinner dere i skien, larvik eller notodden i helga, tror jeg virkelig det blir kjempebra. Gud gjorde store ting i kenya, og jeg tror han kan finne på like store ting i disse telemarkbyene. hurra for en levende Gud, en levende bok, og en levende klasse.

And what is worse - I really do


jeg vil ha en pusekatt. jeg vil ha en pusekatt så mye at jeg snart skaffer meg en på låns ett eller annet sted. jeg vil ha en pusekatt så mye at jeg holder på å dø på meg hver gang jeg ser noe firbent.
det er sånn jeg er. som sixpence none the richer sier; so I'm changing who I am 'cause what I am's not good. av og til. forandre. finne ting, små mål som gjør livet litt annerledes. finne tilbake til kjernemadeleine. i går kjøpte jeg moleskinedagbok og nikoste meg med å fylle inn planer med lisas fine penn. i dag kjøpte jeg meg skinnjakke - skinnjakke! - som jeg har ønsket meg i sju år, og føler meg som tøffeste jenta i byen. og så har jeg lyst på pusekatt. men jeg innser at det kan bli litt problematisk i fjerde etasje. så, jeg får vel vente til påske og kose med de tre som er der hjemme.

nok vrøvl, og nok sannheter. les mellom linjene, og du vil straks forstå en hel del mer av mysteriet madeleine. fred ut.
posted by madeleine @ 23:26  
2 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker