madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
fredag, mars 30, 2007
ibsen har rett
det er egentlig baklengs.

jeg går fort, jeg går bestemt, og jeg hører på michael jackson. I'm unbreakable. og jeg synger med inni meg. og litt utenpå, bare ikke så de ukjente på gata hører det. I'm unbreakable. og jeg lyver på en måte, men samtidig er jeg overbevist om at hvis jeg bare mener det hardt nok, så stemmer det. så blir jeg sånn. iskald. hard. uberørlig. don't you ever make no mistake - baby I've got what it takes. og jeg veit jeg lyver for meg selv, men som ibsen sa det, tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske tar du lykken fra det med det samme, kanskje jeg er vildanden. og jeg veit jeg lyver for meg selv. jeg veit at jeg er ganske knuselig, når alt kommer til alt. jeg har bare lært meg å bygge opp meg selv etter tjue år. ikke at jeg har hatt så mange sammenbrudd. jeg bare er ikke så hard og uknuselig som jeg liker å tro at jeg er.
kanskje jeg er vildanden. jeg har glemt hele tolkinga av stykket, så nå bare famler jeg i lufta, men jeg liker å sammenligne meg med en vildand. ikke ibsens vildand, kanskje.
men michael jackson har tro på meg. heldigvis.
posted by madeleine @ 23:37  
7 Comments:
  • At 31/3/07 20:41, Anonymous Rebella said…

    Okå. Hva tenker du når du leser overskriften: "Gutt funnet med hodet under isen." ? Vel. Bra jobba VG. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=170984

     
  • At 31/3/07 23:46, Blogger madeleine said…

    dette er hvorfor man ALDRI taster inn vg.no. man leser db.no, og det holder i massevis. vg kan gå og legge seg.

     
  • At 9/4/07 21:02, Anonymous Eva-Mari said…

    ibsen må så opp på bra mann lista vår! sammen med jesus og thomas dybdahl...

     
  • At 9/4/07 22:27, Blogger madeleine said…

    og wergeland! FOR ALL DEL! jeg elsker wergeland. så har du spørsmålet, når vi har wergeland, kan vi da OGSÅ ha welhaven? for han var jo nokså bra, han også?

     
  • At 10/4/07 13:41, Blogger kristin said…

    Elsker du Wergeland? Hva i himmelens navn elsker du Wergeland for? Pompøse lille mai-mann.

     
  • At 10/4/07 16:28, Blogger madeleine said…

    wergeland var fin, han. alle er vel strengt tatt pompøse og kvasi et århundre, halvannet etter sin tid.

     
  • At 10/4/07 22:41, Anonymous Eva-Mari said…

    selvfølgelig wergeland!!!ha ha, da anders spurte meg hvem jeg ville velge, hvis jeg kunne kysse en annen en ham, så sa jeg - nettopp - wergeland!!!ha ha!!!
    og velhaven også
    men da må camilla collett på bra dame lista! ;)

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker