madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, april 15, 2007
erase / rewind
jeg har kommet i frontkollisjon med meg selv. jeg kan med letthet si at ja, det er verre å kræsje med meg selv enn med tusen andre. for er det noen som kjenner meg, så er det meg. jeg har et godt oppbygd vennskap med meg selv, velpleid etter kanskje åtte år med jevnlig dagbokskriving.

sist gang jeg var ute for en alvorlig kollisjon med meg selv, var i momentet jeg fylte atten år gammel. da var snart atten år gamle madeleine til stor skuffelse for alle de tidligere versjonene av madeleine. eller, attenåringen var OK, men ikke like bra som hun kunne vært, mente søttenåringen, sekstenåringen, femtenåringen og alle helt ned til den alderen jeg begynte å tenke. de sto alle sammen mot den snart attenårige madeleine. de hadde armene i kors, eventuelt i sida, og kritiserte henne. pekte på forskjellige ting, gjerne små detaljer som spiller liten rolle i den store sammenheng, og spurte hvorfor hun ikke hadde løst det bedre. det var selvsagt en del ting de var fornøyd med også, men det la de ikke så vekt på. det er alltid lettest å kritisere, som alle vet.

og nå er opposisjonen tilbake. med full kraft og bedre argumenter enn sist. det er søren ikke koselig. jeg hater, hater å skulle leve opp til mine forventninger. så jeg gidder ikke mer. jeg vil leve her og nå, ikke på hva jeg trodde før.
posted by madeleine @ 22:24  
4 Comments:
  • At 16/4/07 00:43, Blogger wilfu said…

    Pretty damn smart, I think.

    Du, jeg har en teori, og det er at lever man livet her og nå, så blir ofte de forventningene man har til seg selv oppfylt - helt automatisk.

    Uansett bør du ha lykke til.

     
  • At 16/4/07 11:35, Blogger madeleine said…

    det er en god teori. men den fordrer at jeg sletter alle forventningene jeg har hatt av meg selv frem til dags dato. og der faller jeg vel nesten av lasset.

     
  • At 16/4/07 14:59, Blogger KUDi said…

    Nogen gonge tror eg d e godt å ver simple minded :P

     
  • At 17/4/07 18:56, Blogger Vegard said…

    Mø!.!.!.
    Unødvendige bruk av tegn er min oppgave her i livet!!!..!!,,;)
    Jepp!!!!.?!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker