madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, april 08, 2007
hva skjedde med madeleine?
this is a story about passion. sorrow. a girl, becoming a woman. a sheep becoming a ... sweater? and a bagpipe?

dette er historien om madeleine. en jente som har blitt stor. eller, større.

for det er vel det som har skjedd når jeg ikke føler at hjemme er helt hjemme lenger. jeg ble rastløs og dro tilbake til oslo. det var puslespillbit på plass, det. oslo har havnet i hjertet mitt, og jeg føler meg ikke hel uten. ganske sært, egentlig.

og så har du den madeleine jeg kjente før. hun er ikke helt tilstede lenger. ikke alltid, i hvertfall. og dette er egentlig litt skummelt. eva-darling sier vi har noen ting å jobbe med. og madeleine pleide å nedprioritere venner til fordel for familien. den madeleinen har roet seg litt. jevnet seg litt mer ut til normalen. alene-madeleine har derimot utviklet seg. ambisiøse-madeleine er der nok fortsatt, hun og, men i en litt annen retning, kanskje? tror neppe jeg kommer til å få noe a4-jobb. og plutselig har jeg lyst til å bli misjonær. søren heller.
posted by madeleine @ 00:01  
5 Comments:
  • At 9/4/07 15:09, Anonymous Rebella said…

    Det er ikke så greit å leve, er det vel?

     
  • At 9/4/07 15:13, Blogger madeleine said…

    jeg sier som bestefaren min sa. "det er ikke så lett å være menneske som folk tror. den får prøve det den som kan."

     
  • At 9/4/07 20:58, Anonymous Eva-Mari said…

    uansett hva du blir eller hva du er, er du et av verdens vakreste mennesker. ja, du er faktisk et av de menneskene som betyr mest for meg i hele vide verden - and i will love you, as my sister and hero, till the bitter end ;) og hvis jeg sier at jeg må jobbe med deg, betyr det kanskje at du må jobbe med meg? ;)

     
  • At 9/4/07 22:26, Blogger madeleine said…

    det kan stemme. vi ender vel med å jobbe med hverandre :D og jeg gleder meg. du betyr masse for meg også, tuppelura.

     
  • At 11/4/07 22:46, Blogger Dette er altså meg: said…

    Jenta mi!! Uansett hva du blir så blir du stor, og samtidig liten nok til å fylle deg selv.. Du kan bli ca hva du vil, og det må du utnytte- bruk hjertet, bruk fornuften når hjertet sier det går greit også løper du rett inn i et nytt spennende år.. Og snuppa, du er den beste jeg vet!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker