madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
lørdag, april 14, 2007
...med hjertet i hånden
jeg er en åpen representant for jentene i min generasjon. jess. jeg er en av de. en av de, som facebook har en fantastisk gruppe for, om at disney ga meg urealistiske forventninger om kjærlighetslivet. en av de, som siden jeg var så gammel at jeg klarte å identifisere meg med at jeg var jente og ikke gutt, siden jeg fikk rosa tapet på rommet mitt, har levd på en rosa sky. en rosa sky tilsvarende de som kommer ut av den magiske flosshatten i mummidalen.

og for oss som lever på rosa skyer blir biblioteket lik himmelen. da jeg ennå ikke kunne lese helt stødig, ble "jørgen + anne = sant" på lydbok min bibel. Noen voksne tror at en ikke blir forelsket før en er 13 år og går i 7. klasse. Men det blir man. Noen blir aldri så forelsket som da de var 10 år og gikk i 4. klasse. Da Anne Lunde gikk i 4., var hun så forelsket i Jørgen Ruge at hun nesten ødela gjerdet i Banditthagen og sov bak en stein hele natten da de ikke skulle være kjærester mer. senere fikk jeg fingrene mine i boka "kysse, sa heidi". det at den i det hele tatt hadde dette spennende, skumle og litt ulovlige ordet i tittelen gjorde at svært unge madeleine slukte den rått.
I siste del av 5. klasse har Nina en bestevenninne som heter Heidi. Men snart er Heidi mer opptatt av guttene i 6. klasse enn av henne. Da føles det fint når Jon snur seg i timene og rapper viskelær og blyanter av Nina. Dessuten løper han ofte etter henne i friminuttene.


så var det dagen da veslevoksne, overdrevent romantiske og ikke minst lille madeleine så på midt i smørøyet og de begynte å sende serien "frida - med hjertet i hånden". slaget var tapt, jeg hev inn håndkleet. siden det har jeg vel alltid trodd på romantikken. og levd livet med hjertet i hånden. snublet noen ganger, mistet hjertet, fått skrubbsår på hjertet, men alltid plukket det opp igjen. for jeg har alltid, alltid, trodd på kjærligheten. all kjærlighet. og på romantikken.

det sto til og med på russekortet mitt. ta det vakre tilbake, kjærlighet til verden!
for det er det viktigste jeg kan si.
posted by madeleine @ 00:01  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker