madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, mai 27, 2007
dette er madeleine
det er disse dagene, når gjestene - de unike, fantastiske gjestene - først forlater åstedet klokka seks på morgenen. jeg la meg altså da sola allerede var oppe, noe snille jenter som meg ikke pleier å gjøre. dette betød også at jeg våknet fem timer etterpå i en badstu av et soverom. også går resten av dagen ut på å generelt gi opp. og at folk ringer, bra folk fra for eksempel grimstad. bra folk man ikke har prata med på altfor lenge, og som man kjenner for eksempel litt for godt. eller, i ymse sammenhenger, for eksempel nå, så er det å kjenne hverandre litt for godt ytterst nødvendig.

gårskveldens utflytningsfest var dog utvilsomt en suksess. fra quiz til 13 snart 30. og du vet at det er bra folk når man kan bestille en pølse på seveneleven fra sofaen, uten å løfte en finger. særlig når sofakompisen sørger for at bestillingen blir korrekt. ikke sennep. ketsjup.

og her lar jeg nå til kjenne min ytterst onde side;
ja, jeg går på bibelskole, er til daglig mors beste barn, men av og til kommer mine øksemordergener frem. gjerne i forbindelse med nyheter om død og fordervelse.
jeg lo da jan werner danielsen døde.
jeg lo da sven o. høiby døde.
og jeg lo da jeg leste denne nyheten.

kristin påpeker at jeg er et sykt, sykt menneske som ler av slikt. men visse ting må selvsagt oppklares. jeg lo ikke høyt og rungende og gned meg i hendene. det har mere være hikst, småknising, og så gått over i latter over hvor teit jeg er som ler av slikt. fyda.
men om denne trikkedøden. hvordan i huleheita kan ikke trikkeføreren ha merket noe? nå er kanskje tiden inne for å påpeke for meg at ikke alle trikkeførere er som trikkefører syversen i kardemomme by. men likefullt. ja.

ellers liker jeg lange turer i skog og mark, men også en kveld i sofakroken med bare deg og meg.
posted by madeleine @ 23:55  
2 Comments:
  • At 8/6/07 19:02, Anonymous Rebella said…

    Ikke glem den gangen du virkelig lo ondt. Da hun missedama smalt i bakken. For det var nemlig høyt og rungende, og du klappet i hendene.

     
  • At 9/6/07 01:21, Blogger madeleine said…

    hysj da barn. madeleine gjør så godt hun kan.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker