madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
onsdag, mai 09, 2007
hva skjedde med kjærligheten?
hva skjedde med femteklasse? da den eneste måten man ble sammen med noen på, var å spørre via gjerne en eller to felles venner, om man hadde sjans. ingen stor prestasjon. og det var ikke noe pes heller. etter hver uke som gikk ble det mer og mer seriøst. og særlig om man kysset. da var man skikkelig kjærester. jeg hadde en kjæreste som jeg tok med hjem, også lagde vi tomatsuppe sammen. det var rimelig seriøst, altså. også fikk jeg sitte bakpå sykkelen hans. han hadde skinnsekk som lukta godt, også gikk det så mye fortere enn å gå. ikke minst hang vi sammen i de forskjellige hyttene rundt hos klassekameratene. jeg ble likevel svært skuffet da jeg fant ut av, igjen via en eller to felles venner, at han var sammen med to andre jenter i klassen samtidig. det var ikke særlig gentleman, det skal sies. men det var i det minste enkelt. litt som rema 1000.

og hva skjedde med femtitallet? da man ikke ble sammen eller kjærester, men man hadde fast følge. og hvis man hadde sittet og pratet en kveld under stjernene, da var man praktisk talt gift. og det var på dans man møtte gutten i sitt liv. edruelig dans, selvsagt. egentlig er jeg litt glad for at dansegreia har gått delvis over. pardans er ikke helt min greie. nå. men hva med gentlemenn? det liker jeg. jeg sier vel egentlig at jeg kan styre meg greit for blomster, men man blir da smigret. av det meste, egentlig. dette var litt mer meny enn rema 1000.

guttene i dag er så stressa over hvem jentene er. at jentene er så sabla kompliserte. vi er egentlig ikke det, ser dere. i hvert fall ikke jeg. jeg er rimelig lett. det eneste med oss jenter er kanskje at vi overtolker alt. om vi liker en. guttene prøver liksom å være litt som kiwi. og jeg veit søren ikke. jeg veit at kiwi verken er rema 1000 eller meny. men jeg mener kanskje aller mest at det viktigste er å ikke pese. være seg sjøl, og ikke tro at jenter er en kode som må tastes inn i riktig rekkefølge for å åpnes.
eller, søren heller. hva vet vel jeg. jeg har bare barneskolekjærester å skryte av. hold kjeft, madeleine.
posted by madeleine @ 21:11  
10 Comments:
  • At 9/5/07 21:55, Blogger KUDi said…

    Så når gutten er "coop obs" så vet han at han er feil butikk?

     
  • At 10/5/07 07:32, Blogger madeleine said…

    jeg veit vel egentlig ikke. prøvde på en måte å rydde opp i det gigantiske gutt/jenterotet, men det viste seg å være vanskelig. hvis gutten er coop obs vil jeg si at han kanskje prøver litt for hardt. han tror det hjelper å være alt samtidig, men det er tydelig at dette ikke spiller noen rolle. det viktigste er hvordan han er alt. eller noe.

     
  • At 10/5/07 10:03, Anonymous Anonym said…

    heilt enig madeliene - vi er da ikkje plu-koder... trenger ikkje taste no kode, bare være litt hyggelig og bruke sunn fornuft... eller kanskje ikkje d en gang
    e liker jo nettopp lars fordi han e som han e (og ikkje vet hvem e e,..) ;)

     
  • At 10/5/07 10:08, Blogger KUDi said…

    Ja akkurat ja, så det hjelper liksom ikke å ha 10 forskjellige sorter fiskesuppe.. Tror eg forstår litt mer nå. vanskelige greier..

     
  • At 10/5/07 15:47, Anonymous Anonym said…

    Madeleine: Bytt til et guttenavn på PC'n din, hvis ikke vil Ninja miste F12-tasten sin.

    Dette er seriøst.

     
  • At 10/5/07 16:42, Blogger vianho said…

    er så enig! (så ikke hold kjeft!) hvorfor kan ikke ting være ukomplisert? hvorfor kan man bare ikke - arg! bli sammen?

    *stønn*

    hvorfor kan ikke det å bli sammen med en være enkelt??

     
  • At 10/5/07 21:28, Blogger madeleine said…

    anonym: tør du virkelig å angripe noe, noen, et objekt som er kalt ninja-bull? du vet da at alle ninja-buller er mestere i feministisk sjølforsvar. og feministisk sjølforsvar går ut på å SKADE angriperne.

    ane: enig, enig. du er ikke tilfeldigvis hjemme denne helga? det er jeg.

     
  • At 10/5/07 22:32, Blogger KUDi said…

    ninja bull trenger ikke f12 tasten sin uansett..

     
  • At 10/5/07 22:57, Anonymous Anonym said…

    Madeleine: Ninja-bull skremmer ikke oss. Vi er mange. Vi er sterke. Du har 24 timer, ellers er f12-tasten solgt. Og det er bare begynnelsen.

    kudi: Les ovenfor. Det er bare begynnelsen.

     
  • At 11/5/07 09:22, Blogger KUDi said…

    Ninja-bull kan føle seg helt trygg, fordi den er på lag med min datamaskin! beware.. Leverage..

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker