madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, mai 28, 2007
kjære mamma og pappa
her går alt på skinner!

jeg har nå cirka akkurat 358 kroner og 50 øre å leve på frem til tjueandre juni. dette gir meg altså 14 kroner og 34 øre om dagen, men sett i forhold til at tjue prosent av verdens befolkning lever på under en dollar om dagen. og en dollar er som alle vet i dag 6 kroner og ett øre. ergo, i et større perspektiv bader jeg i penger på fritiden frem til tjueandre juni.

det er heller ikke noe problem å snike på banen. oslo sporveier er vant til slikt, og bestikkelser og underslag er en kjent sak. heldigvis har jeg blitt kjent med de rette folka og lært meg at hvis jeg tilbyr å lette på skjørtet, så går det som oftest greit. tross alt, kroppen er bare fysisk, det er ikke der følelsene har rot.

å tusle i smug midt på mørkeste natta går også helt greit. med nettingstrømper, miniskjørt og utringede topper glir jeg glatt inn i den gemene hop som tusler rundt i mørket sammen med meg.

og livet i bygatene er livlig. alle vet jo at trikken ikke kjører på noen i miniskjørt, mest porscher og damer i femtiårene. det er alltid ekstra fint å ha musikk på øret, slik at man kan stenge alle lyder fra trafikkbildet ute og fokusere på hva som er rett fremfor meg.

så, kjære foreldre. livet i oslo er bra som alltid, det er ingenting å bekymre seg for. faktisk, det kan greit oppsummeres slik en annen lasaron følte for å ordsette det på en lapp jeg fant på gata.
posted by madeleine @ 22:35  
3 Comments:
  • At 30/5/07 00:17, Blogger vianho said…

    du er rå.

    jeg savner deg.

    kom til svg.(nope - kommer ikke til oslo for å gå i nettingsstrømper.)

    jeg gleder meg til å høre fra deg hele neste år. selv når du er litt langt borte.

    jeg digger deg fullstendig. (hvis du ikke har forstått det enda.)

    jeg har bedt han på middag i morgen. (ikke spør)

    jeg er trøtt og overarbeidet.

    men i bunn og grunn, tror jeg at dette renner ut i at jeg rett og slett savner deg.

    *klem*

     
  • At 30/5/07 21:08, Blogger madeleine said…

    :)

    jeg savner deg også, frøken. kjærligheten er bra, ikke glem det.

     
  • At 4/6/07 08:16, Anonymous Thomas said…

    Jeg kjenner meg altfor godt igjen i situasjonen. Det er bare å si fra hvis du har lyst til å bli påspandert "middag", altså spaghetti med ketsjup.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker