madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, juni 17, 2007
et år forbi
å gå på en bibelskole, for eksempel min, er noe jeg unner og håper at alle gjør.
å slutte på en bibelskole, for eksempel min, er noe av det verste jeg har gjort.


nå skal det sies, jeg skal tilbake til skolen i høst. men det blir ikke det samme. det er det som er det verste, ting blir ikke de samme igjen. en gigantisk samling av ekstremt bra folk fra innerst til ytterst. det blir ingen flere dager som begynner med lovsang og bønn. det blir ingen flere følsepest på narvesen eller kebab på sonnys med denne gjengen. det er slutt nå, og det er ufattelig leit. så, for å herme litt etter en viss captain jack sparrow, en kort, hvaskaljegsi, hilsen (?) til folka som har betydd mest. og for all del, dette er ikke spennende i det hele tatt for utenforstående.

rebecka, rebella, rebølla, reberbra, reb, rebba, bekka. kjært barn har mange navn, så jeg har deg kjær. og det håper jeg du veit. jeg tror jeg liker føttene dine bedre enn du tror. jeg liker at du holder ut med teite-madeleine når hun dukker opp. jeg liker at du maser på meg når jeg er treig. jeg liker at du ler av meg når jeg forsøker å være morsom - av og til fordi jeg ER morsom, og av og til fordi jeg TROR jeg er morsom. jeg liker at du pusher snille-pliktoppfyllende-madeleine og samtidig erter rote-surre-slække-madeleine. jeg liker det aller best når vi matcher hundre prosent, og du veit hva jeg mener.

stina, min kjære bergenprototyp. jeg liker at du bestemmer deg for noe og gjennomfører det. at du er ambisiøs. jeg liker når du koser på en sliten madeleine. jeg liker at du lytter når jeg prater og jeg liker at du prater om ting som ligger litt på innsida av stina også. jeg liker å bli kjent med deg. jeg liker å være byens tøffeste jenter med skinnjakke, pilotbriller og Jesus i hjertet - sammen med deg.

carita, cacheetah. du er så bra! føler vi har blitt bedre og bedre kjent i løpet av året, vi har tatt det steg for steg, det tror jeg er sunt. håper vi fortsetter til høsten og fremover, for du er en slik en som stadig overrasker og stadig imponerer meg. du er herlig. gleder meg til besøket i sommer, det blir sabla bra.

sandra, sandra dee, sandy. er du klar over hvordan du ser ut? hehe. jeg tror at jeg tror at du sier bare gjennomtenkte ting hele tiden. i hvertfall når du ikke ler mellom setningene. derfor hører jeg alltid på det du sier, fordi jeg tenker det er viktig. sandra vet, tenker jeg, kanskje. du er ærlig, åpen, og tversigjennom herlig. jeg liker deg, sandra, fordi du er sandra. og ikke noen andre.

gunn malene, hvis alle gunn malenene i verden er som deg vil jeg satse på å møte alle snarest! jeg har egentlig hele året visst at vi kunne bli bra venner, men det har skjedd så mye annet hele tiden. likevel føler jeg at vi alltid har en veldig bra kontakt når vi prater. du er reflektert, og vi føler vel begge på mye av den samme historia, på noen måter. du er målrettet, og steike heller, nå drar du til israel. jeg skal huske på deg. håper du stikker innom på norgesturneen din i sommer :)

simon andreas, simon, andreas, simon andreas. forvirringen er total, får vi virkelig lov til å velge navnet ditt helt selv? du er den beste katolikken jeg har møtt. takk for alle ettermiddager, takk for veldig gode klemmer. takk for at du ler av meg når jeg er teit. takk for at du ler av meg når jeg tøffer meg. jeg gleder meg sykt til dere kommer på besøk i sommer, du aner ikke. takk for at du er så utrolig bra.

william, willyboy, Captain Jack Sparrow. har jeg noensinne fortalt deg at du ville sklidd rett inn i familien min? du er blitt som en bror for meg, virkelig. lillebroren jeg aldri fikk. eller ikke helt lillebror heller, litt mer, hva skal jeg si, jevnaldrende men ikke tvilling. jeg mangler ord, og jeg skylder deg masse for at du ble med meg på å synge jahn teigen. det gledet meg mer enn du forstår, tror jeg. strengt tatt er det de færreste som skjønner hvor langt jahn teigen-tilhengeren i meg går. takk for at du ler av de teite vitsene mine. igjen, jeg mangler ord, william.

josva. jeg tror jeg merket første skoledag at du var kvalitetsgutt. du husket nemlig at noen hadde nevnt michael jackson i presentasjonen av seg selv, men ikke hvem. det var meg. men at en husker MJ, det er alltid bra. jeg digger telefonstemmen din. følsepest er en klassiker. vi savnet deg i afrika, vi gjorde det. takk for at du til slutt kom deg inn på facebook. deg også, takk for at du ler av de teite vitsene mine.

michael. du er så sabla god. det bare lyser at du er snill ut av øynene dine, at du har et godt hjerte. det er så kult at du likevel vil bli både ninja og mafiaboss. jeg kjenner nok dessverre at samvittigheten din vil stå litt i veien for å være ond, men du skal få lov til å drømme. etter en stund har jeg også skjønt greia med at michael er der det ene sekundet, men kanskje ikke det neste. og at når du sier "kanskje", så mener du egentlig "neppe". men du er utrolig bra, så det går vel greit.

andré moises, moises. det må sies; selv om jeg tror deg om du sier at hjertet ditt banka møkkafort når du prata til alle på avslutningsleiren, så er du en av de mest kontrollerte og avbalanserte menneskene jeg har sett på en talerstol noensinne. jeg mener det. du tok det rolig, og var kjempeflink til å prate. jeg ble møkkaimponert, fordi du har jo fortalt om hvor mye du hater sånt. du er bra, altså. jeg liker at du er ærlig, jeg elsker det når du hiver deg på meg og rebba om vi er hypre. takk for alle gangene vi har tatt følge hjemover - jeg har satt skikkelig pris på det. håper vi treffes flere ganger i løpet av sommeren, du vet, aust-egder må holde sammen.



filla, for en plass.
posted by madeleine @ 19:08  
3 Comments:
  • At 17/6/07 22:42, Blogger wilfu said…

    Hvis jeg en gang når frem til himmelen skal jeg spørre Gud om han kan sette av et år av uendeligheten der vi kan få tilbake bakgården vår, narvesen, sonnys, vitsene til Arne, hele året rett og slett.

    Men jeg liker å se fremover også, jeg gleder meg til å besøke deg både i Grimstad og i Kenya (...?), så kan vi le og gråte og tenke tilbake på den gangen da alt bare var bra...

    :)

    Vi var historiens aller beste kull

     
  • At 18/6/07 00:26, Anonymous Rebella said…

    Maddis. Jeg blir lei av meg når jeg leser sånt. Og glad. Og når jeg leste william sin rett etterpå, og i tilegg hadde på fbo sangen i bakgrunnen.. Vel, la oss si at det kom noen tårer...

     
  • At 18/6/07 23:28, Anonymous Carita said…

    velkommen i klubben rebecka... jeg storgråt da jeg leste william sitt... rare humøret! jeg blir ikke klok på det jeg. når man plutselig begynner å gråte sånn helt uanmeldt. Jeg opplevde det en del i fjor sommer/høst også. Det var første gangen i livet mitt at det skjedde...
    Hvis gråte-statesitikken holder seg slik den er nå... hurra... flaks for meg at jeg syns det er en fin ting å grine fordi jeg savner folk!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker