madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
lørdag, juni 09, 2007
snart skal jeg hjem
eller hva i huleste er hjem? jeg synes ikke det er hjem når jeg må dra vekk fra førti-femti nydelige mennesker. når et hjem har blitt blant dem.

eller hva i huleste er hjem? jeg synes ikke det er hjem når jeg må dra vekk fra en høy en og en lav en som sammen med meg utgjør uten tvil byens beste bosted. to bedre mennesker å bo sammen med skal man lete lenge etter. jeg kommer til å savne dypt og inderlig lange kvelder, impulsive nattlige turer til kiosken på hjørnet, utblåsninger om livet ellers og håpløse forelskelser, sofaen vår, videoinnspillingene.

eller hva i huleste er hjem? jeg synes ikke det er hjem når jeg må være langt vekke fra vennene som har vært der hele livet. større deler av livet. som kjenner meg slik jeg har vært, slik jeg har lært meg selv å kjenne. det er bare disse idiotiske forandringene. hele tida.

eller hva i huleste er hjem? jeg synes ikke det er hjem når jeg må være altfor langt vekke fra fire småsøsken som er aldeles herlige. som savner meg oppriktig og ser opp til meg og synes de teite vitsene mine er morsomme.

eller hva i huleste er hjem? jeg synes ikke det er hjem når jeg såvidt møter en katt kanskje en gang i måneden. når jeg ikke har noen katt som kan sove ved siden av meg.

eller hva i huleste er hjem? jeg synes ikke det er hjem når jeg må være vekke fra morsan og farsan, de som kanskje tross alt kjenner meg aller best. de som vet min komplette historie. som har vært der hele tida.

eller hva i huleste er hjem? jeg synes ikke det er hjem når jeg ikke kan vandre jevnlig i verdens beste by sammen med tante sofie og politimester bastian.

eller hva i huleste er hjem? jeg synes ikke det er hjem når liturgien blir viktigere enn hva Gud vil si. når man begrenser Gud.

hjemme er et annet sted, kanskje. snart skal jeg til sørlandet, i hvertfall.
posted by madeleine @ 17:27  
2 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker