madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, juli 02, 2007
dette er ikke livet
dette er ikke livet. tanken slo meg da jeg memorerte nok en plu-kode på en eller annen sær grønnsak. hva bruker man en fenikkel til, egentlig? og hvorfor i heita går det så mange sellerirøtter? man kan jo spørre seg, og det gjør jeg. jeg sitter gjerne også og nynner på forskjellige sanger, veldig stille. og i dag prøvde jeg å sette meg på det ene beinet mitt, noe som viste seg både vanskelig og ubehagelig. variasjonen i kassa er med andre ord begrenset. plutselig spyttet maskinen min, som jeg ellers er helt grei venn med, ut over tohundre kroner. jeg aner ikke hvor den skulle ha fått de fra. men dog. og hva skjer med at folk spiser tomater som gale? ekstremt mange tomater. men ikke bare tomater. smakstomater. plommetomater. klasetomater. noen små tomater, som har kode på, derfor vet jeg ikke hva de heter. tørka tomater. dette er vel et tydelig tegn på at noe er galt. når jeg i løpet av en helt vanlig mandag har gjort en slik opptelling:

uendelig antall tomater
1 melkerull
1 melkesjokolade, 100g
1 melkesjokolade, eventyr

kan vi umiddelbart konkludere med at noe er galt. hva har tomatene gjort riktig som melkesjokoladen ikke har klart? og har folket oversett 200gramsen når de først skeier ut? alle vet jo at alle de andre størrelsene av melkesjokoladen er noe tøys. også tomater, da? vakre på utsiden, kanskje, men ytterst ekle på innsiden. melkesjokoladen, derimot. vakker all the way.

dette er ikke livet, tenkte jeg der jeg satt på bussen på vei hjem fra jobb. jeg tenkte "her har ingenting skjedd" siden billetten kosta det samme som i fjor. så kikket jeg opp, og hva skuet mitt øye? en helt ny skjerm. skjerm med reklame. i lille grimstad.

dette er ikke livet, tenker jeg. grimstad er ikke livet. jeg kjenner det. men på onsdag er livet der igjen. litt. og så kommer det sånne skudd av liv, i blant.
en løvetann! det e nok sommarens siste.



frank? han tråkker i salaten.
posted by madeleine @ 20:15  
3 Comments:
  • At 2/7/07 23:46, Blogger kristin said…

    jeg savner deg sånn at jeg nesten griner her i denne dumme tyskergangen.

     
  • At 6/7/07 10:27, Anonymous eva said…

    enig enig enig,...
    bare jeg får unnagjort utdrikningslag og bryllupsom e den 14.juli, og slått uendelige tomater in 4064... så må en av oss kjøre de 20 minuttene!!!
    p.s på meny arena går d mer melkesjokolade, men ufattelig mye krokantrøffel (jeg mener, hallo? hva tenker de med? monolitt det er greit, fordi frida ga d t kristian når han hadde gjort leksene hennes, og ventet på henne når hun hadde pianotime, men krokantrøffel?syke,syke mennesker!)

     
  • At 2/10/07 15:03, Blogger Simon said…

    Kan hede det ikker "er" livet, men alt er means to an end. For å sitere en film vi begge liker: "We all grow up beliving we'd all become rock strars and movie gods. But we didnt, and we are slowly learning that fact."

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker