madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
fredag, juli 20, 2007
generelt
jeg fikk et lyst øyeblikk i dag på jobb. jeg forsto hva jeg hatet med jobben min.
greia er. i kassa går det mye i standardreplikker. ren rutine. dette er selvsagt ikke noe veldig hyggelig, men det har jeg heller ikke påstått at jeg er. i kassa.
som oftest går de i denne rekkefølgen.
1. HEI! - gjerne i en overhyggelig tone. om jeg klarer det, med et smil.
(2. var denne også din? - forvirringen oppstår i skiftet mellom kunder på rullebåndet.)
(3. sånn, da var vi ferdige.)
4. vil du ha kvitteringa? - denne kan også fort bli til værruakvidderinga eller noe i den duren, da jeg har begynt å snøvle konstant denne sommerferien.

problemet blir selvsagt når du stokker på dette. og det var det som gikk opp for meg, da jeg sa punkt 4 bare litt for tidlig til at det ble merkelig. seriøst feilplassert. kvitteringa var ikke på vei ut av skriveren en gang.

og det er det som er. i kassa er det sjelden spesielle replikker, alt blir så sabla generelt. med mindre det er folk jeg kjenner, selvsagt. og nei. de som tror de finner opp kruttet hver gang de sier
1. er den gratis, da? når strekkoden ikke går inn, eller
2. nei, jeg får vel ikke noe igjen på den?! når jeg spør om de vil ha kvitteringa,

de tar feil. det er ikke morsomt. og det er like generelt som alle mine andre replikker.

bill.mrk. sinna i kassa.
posted by madeleine @ 00:16  
2 Comments:
  • At 20/7/07 02:22, Anonymous Carita said…

    Det er bra du koser deg på jobb søta!! ;)
    Vet du... om under 24 timer har jeg Harry Potter 7 i mine hender :D ÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!! :D

     
  • At 20/7/07 11:16, Blogger vianho said…

    "Dyreparken jeg vil dra dit nå, der er det moro hele dagen for store og små. Der er det stort for de voksne, større for barn. Det kiler i magen jeg får lyst 't hoppe opp og ned."

    ;p

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker