madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
tirsdag, juli 03, 2007
historier fra kassa
med fare for at det eneste jeg kommer til å blogge om i sommer er kassahistorier. og forbehold.

tross alt. jeg smiler når jeg husker den gangen jeg hadde et asiaterpar i kassa. jeg hadde slått inn alt sammen, og hadde fortalt hvor mye det kostet. men mannen ville noe mer. han var ikke stødig i norsken overhodet, og forvirringen var til å ta og føle på. husk også at det var det klassiske butikkstøyet i bakgrunnen.
han: "mumlemumle dåusæn"
jeg: "hm, hva sa du?"
"mumlemumle mumlesæn"
"unnskyld, kan du si det igjen?"
"mumlemumle sjåosæn"
etter en kunstpause med flere repetisjoner skjønte jeg fortsatt ikke hva han sa.
"unnskyld, jeg skjønner ikke hva du mener.
"tsjåosen?"
og nå ropte det et aha inni meg. om det er mulig å gni seg i hendene og le høyt og rungende psykisk, gjorde jeg det.
"cho-san?" min første kondompakke, og ikke minst, en fantastisk historie rundt den!
men vi var tydeligvis fortsatt ikke på bølgelengde.
"sjåosen?"
"nei, vet du, jeg skjønner ikke..."
da brøt kona inn, med tydelig stemme;
"TÅOSHEN KRONE!"

forøvrig nynner jeg på korpsmarsjer, fant jeg ut av i dag. det er det jeg småsynger på når jeg er stressa i kassa. eller lar tankene fly. du vet. du blir ødelagt av korps.
posted by madeleine @ 23:12  
4 Comments:
  • At 4/7/07 01:24, Blogger wilfu said…

    Det skremmende er, naturligvis, at det virker som om du koser deg i kassa.

    God sommer forøvrig, ses vi på Skjærgårds? Om du har fri onsdag kan du få lov til å hente emg i Bambleland.

     
  • At 4/7/07 16:20, Blogger KUDi said…

    ska nok komma å spionera på deg ser du.
    Nå har eg bilde av deg på bloggen min :D

    kjekt å henga :)

     
  • At 4/7/07 17:30, Blogger vianho said…

    jeg setter meg inn i bilen, kjører stødig til grimstad, går inn i butikken hvor madeleine skal jobbe. finner alt hun skal ha og setter i en stødig kurs mot kassa. og hva finner hun; INGEN madeleine?!?! :O

    og jeg som hadde gledet meg så i min ellers så altfor kjedelige sykemeldingstid... jaja... i'll be back!

     
  • At 5/7/07 20:55, Blogger vianho said…

    og jeg var tilbake i dag, men traff selvsagt pausen din... klassisk...

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker