madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, juli 29, 2007
om ordene som vender tilbake - i blant
det er sant
at jeg fant
på min sti fire ting

en snok
som var uklok
og tok
min bok


...

ordene er jo alltid der, hvis man bare gidder å plukke dem opp. og av og til er det, tro det eller ei, en viljesak. som når du presser ut et "ha en fin dag videre" som aldri noensinne var ektefølt til en ukjent kunde. eller, når man spar opp litt urbanvibber på arendals fineste café med eva-darling. fordi eva-darling hadde bursdag, men også fordi man må sees. og så prater man om løst og fast og minner hverandre på at her er jeg og der er du - selv om det stormer omkring - at vi har en kontakt som ikke forsvinner fordi vi ikke ser hverandre hele tida. og eva-darling putter tre hakk mer glede inn i jobben min, hun forteller at å rydde i hylla med te gir harmoni, og eva-darling har rett. og vi fniser, og jeg vet at jeg må fortelle, jeg må finne ordene jeg ikke orker å la komme ut av munnen min nok en gang. de ordene som jeg bare tenker. fordi jeg føler de har mistet sin kraft.

jeg har forandret meg. ting er annerledes nå.
men likevel så sabla fint.
så sabla ok.
så vi driter i de ørten skjæra i sjøen. promillekjøring på havet er jo som alle vet noe helt annet enn på veien.
posted by madeleine @ 01:06  
1 Comments:
  • At 31/7/07 18:09, Anonymous Anonym said…

    du, gir meg lyst til å skrive blogg
    dine vakre ord faller ned i fanget mitt og gjør meg full av fryd.
    det er det jeg gjør med deg - fryder meg - vi fryder oss...
    men jeg får også lyst til å skrive blogg fordi "vi var ikke på arendals fineste, som i fisefin, men fineste, fordi det står en dritkjekk veganer bak disken, som synger falske bursdagssanger, og til og med kanskje stryker deg på kinnet hvis du ser ekstra sliten ut ved siden av caffe latten med soyamelk...

    ordene dine er alltid i meg

    og jeg fryder meg over de som kommer

    og uansett hvor mye du forandrer deg kommer jeg alltid til å følge etter deg, dytte syke ideer, om f eks yoga opp i trynet ditt

    og du...
    du er en sterk, selvstendig, vakker, kvinne!

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker