madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
onsdag, august 22, 2007
hvorfor jeg hater syklister.
en sykkel er en fin ting. du får trent og slipper å forurense samtidig. og det er et høydepunkt i ethvert menneskes liv når h*n lærer seg å sykle - uten støttehjul. videre er det også fint å lære seg å sykle uten hender, og ikke minst uten tenner. dette er fint.

grimstad, min by, kaller seg sykkelbyen. vi har - tross alt - både thor hushovd (bølgen) og dag otto lauritzen (snart skal han danse). på veien opp fra rudebilen til gågada har vi satt opp et monter med to av deres vinnersykler. med en liten plakett. dette er selvsagt koselig.

problemet kommer når det sier klikk i et ukjent antall grimstadhoder, 98% menn, og plutselig er de skjønt overbevist om at siden de har et grimstadgen i seg, så er de antagelig like flinke som hushovd og lauritzen. de hiver seg rundt og anskaffer seg en veldig fin sykkel, med hjelm og ikke minst; en tettsittende sykkeldrakt. akkurat sånn som hushovd har.

så legger disse nyfødte syklistene ut i det fri med sin nye følgesvenn. og en kompis, eller fire. og sykler i veien. fordi de tror de er hushovd, og altså holder en sabla høy hastighet. det gjør de ikke. men de flytter seg ikke heller. så de er i grunn akkurat som mopedister, bortsett fra at mopedistene ikke kan noe for det. syklistene har valgt selv å droppe bilen, og tenker at det er veldig mye mer vennlig mot moder jord når det er de som lager køen.
posted by madeleine @ 19:21  
1 Comments:
  • At 20/11/07 18:23, Anonymous Anonym said…

    DRI**KJERRI**!!! Du driter kanskje i alle de fattige i Afrika, som dør pga OSS i Vesten! Syns det er fint jeg at folk sykler:D

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker