madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, august 19, 2007
say what?
dette er det vanlige tilfellet: jeg går rundt med lommeboka mi og tenker "jeg HAR PENGER!", drar kortet når jeg får muligheten og koser meg litt med at jeg ikke tenker døyten over hvor mye jeg bruker. etter en stund kjenner jeg på at begeret er nådd, og kryper til korset - eller www.sor.no (for hvorfor ha sentral bank når man har lokal?) - for å finne på hvor lite penger jeg har igjen og hvor de faktisk forsvant. jeg finner ut at jeg er nesten konk, og må legge opp et hardkjør i tre uker til neste pengeforsyning, basert på havregrøt og fiskepinner.

dette er det heller uvanlige tilfellet: samme scenario, jeg strør rundt meg med penger. i går før jeg sovnet begynte jeg å telle på fingrene hvor mange hundrelapper som var gått. det var ikke et beroligende resultat, så da jeg sto opp var det rett inn på www.sor.no for å sjekke tilstanden. når det da viser seg å være kanskje tusen mer enn hva jeg kanskje fryktet, blir det en glad affære. dog desto farligere? nå kommer jeg i hvertfall til å strø uvørent rundt meg med alt som går av penger.

men allting går greit når det er jeg som våkner tidligere enn rekrutt 91 som ligger ved siden av meg i senga. jeg, som har forlatt mitt sosiale liv til en viss grad den siste uka til fordel for første sesong av desperate housewives, og nå endelig har fått låne harry potter av ei bra venninne, at jeg våkner tidlig. det er intet mindre enn et under.
posted by madeleine @ 09:33  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker