madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
fredag, september 21, 2007
helt
jeg har mange helter vanlige jenter på tjue år sjeldent er så veldig gira for. og noen helter som mange andre også tycker om, selvsagt. jeg har nevnt jahn teigen tidligere, og kommer antagelig til å fortsette å gjøre det. jahn teigen. jahn teigen. jahn teigen. men i dag, en helt annen helt.

roland utbult
jeg er fullstendig klar over at han ser ut som en nokså vanlig voksen mann. jeg vet at han er svensk. jeg vet at han har briller. men han har også hjerte. og hjertet bruker han til å synge, tja, hallelujamusikk. jeg er ødelagt fra oppveksten, etter utallige kveldsmøter hvor jeg sovnet på mammas fang. evangelietoner, som inneholder klassikere som "navnet jesus blekner aldri" og "salige visshet", var boken som brakte tonene med seg. tonene og tekstene. og jeg er vant til et predikanttonefall. jeg er vant til at du kan forutsi de aller fleste melodiene etter å ha bare hørt akkordene - for ja, de er forutsigbare. og her kommer roland utbult inn. han kom antagelig inn som artist da foreldrene dine var unge og du ikke var påtenkt (antagelig fordi statcounter ikke forteller meg noenting om alderen din). og han var sikkert ganske fresh og nytenkende da. han har stått for sangen "sten tuff" (=stein tøff), som begynner med motorsykkelrusing. og så har han holdt ved, da. helt til jeg på tidlig nittitall overhørte at pappa pratet med storebror om en ny kassett av roland utbult. og at pappa og storebror var på konsert. også, en gang, var jeg og pappa på konsert. dette var sent nittitall. og jeg fikk signert cd.

og jeg tar av, ikke tøys en gang, når jeg hører hallelujamusikk. no bullshit. jeg smiler kjempebredt, så jeg blir sliten i smilemusklene. jeg synger høyere enn hva jeg gjorde på hillsongkonserten i går. jeg danser mer enn på russefest. og roland utbult er flink, og tror heldigvis ikke at hockeysveis eller rottehale fortsatt er fint, og han har et hjerte. et hjerte for lovsang, et hjerte for Jesus. og slike liker jeg.
posted by madeleine @ 12:28  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker