madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
torsdag, september 13, 2007
hey, show some love!
alle som har sett ally mcbeal i sin periode, veit hva en themesang er. min, i disse dager er denne fine av the feeling;

hey show some love,
you aint so tough,
come fill my little world,
right up,
right up.


for jeg er så lei av nettopp det. det er ikke noe farlig å vise litt kjærlighet, kjærleik, kärlek, love. løøv. særlig ikke nå om høsten. og dere er ikke så tøffe som dere tror, det er det bare jeg som er. så tøff som jeg tror. uten videre å si hvor tøff jeg tror jeg er.

konseptet er, livsglede. min mamma har sagt at hun synes ordet "lykkelig" faller litt ut av sin hensikt. at livsglede på mange måter er bedre. og jeg kjenner jeg er enig. lykkelig blir så svevende, som en lysfontene, men livsglede, der har du det tett knyttet til referanser vi kjenner til. lett anvendelig. og jeg kjenner at dette er dagen. dette er dagen, dere.
posted by madeleine @ 07:29  
5 Comments:
  • At 13/9/07 11:07, Anonymous Anonym said…

    madeleine - hva skulle vi gjort uten deg?

     
  • At 13/9/07 20:12, Blogger madeleine said…

    nei, du kan spørre ;)

     
  • At 13/9/07 23:25, Anonymous Thomas said…

    Alle trenger litt løve i hverdagen!

     
  • At 14/9/07 14:25, Blogger Sigge said…

    Jeg er enig med poenget ditt, at lykkebegrepet enten brukes for ofte eller brukes i abstrakt, idealisert (og umulig) forstand; men jeg synes ikke vi skal slutte å bruke det på den klassiske måten heller. Ikke fordi det er et ideal, men fordi man identifiserer seg med ordet når man er det (altså lykkelig).

    Noe jeg synes symptomatisk med vårt forbrukersamfunn er at vi hele tiden fortelles at lykken skal komme til deg utenfra, så du må vente på X eller kjøpe Y eller se ut/gjøre som Z. Tvert imot!
    Lykken begynner med deg selv. Alltid.

     
  • At 14/9/07 15:25, Blogger madeleine said…

    sigge: og vi er vel enige, på mange måter, rent bortsett fra at jeg er fullstendig overbevist om at lykken, livsgleden, eller hvasomhelst begynner med min relasjon til Jesus. i mitt liv er det et før- og etterskille.

    thomas: kjenner jeg kommer til å kose meg med den filmen helt til jeg drar til kenya fjerde januar.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker