madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, september 03, 2007
karamell
dere vet. når allting er i grunn ok. helt ok. ikke veldig bra, men heller ikke dårlig. litt middels. da har jeg ikke så mye å fortelle. men så går det en liten stund, og så er som oftest det meste veldig bra igjen. fordi det skjer ting hele tida, fordi jeg, mellom slagene, kan kjenne på halsen og vite at jeg lever. kan kjenne på hjertet og vite at jeg lever.

også er det stadig de små tingene. alltid de små tingene. som den nye, vel, nesten nye, cden til paul grønseth. som gammel mann med rødsprit i postboksrommet. som å følge etter folk. som å være på innflyttingsfest der jeg holdt utflyttingsfest for noen måneder siden. som å avsløre sine klemmehemmeligheter. som gode telefonsamtaler.

og jeg har fått jobb, og den tror jeg er fin, og jeg er engasjert, og jeg har stemt på det beste partiet jeg vet - for det er det man må, finne dem man er mest enig i. jeg gleder meg til å møte det mennesket som er hundre prosent enig i sitt parti. med unntak av carl i. hagen. og det jeg hater med disse valgtidene, er at det alltid viser seg at jeg elsker politikk. hver gang. jeg elsker å fnyse av de jeg er uenig med, forkaste argumentene deres, jeg elsker å nikke velmenende til de jeg er skjønt enig med, selv om det kommer fra uventet hold. jeg elsker hele sirkuset.

og best av alt. jeg gidder ikke å være snillkristen lenger. jeg vil ikke. jeg vil være radikal, fordi kjærligheten er så uendelig stor. jeg er lei av å følge hva andre mener jeg skal gjøre og si. jeg har en sjef. en bra en. og måten han leder meg er så personlig, så gjennomtenkt, at jeg ikke tør å slippe meg selv til bak rattet igjen. jo, jeg er en særdeles god sjåfør i klasse b, men i livsklassen styrer han meg heller direkte på veien til himmelens land.
posted by madeleine @ 21:14  
4 Comments:
  • At 4/9/07 00:38, Anonymous Carita said…

    Du er så nydelig Madeleine! :)
    You go girl!!!

     
  • At 4/9/07 12:52, Anonymous Thomas said…

    Klemmehemmeligheter, er det sånne triks som gjør klemmene gode, eller er det hvem man har klemma på i det siste?

    Hvis alternativ én er jeg lutter øre.

     
  • At 4/9/07 18:38, Blogger madeleine said…

    det er vel nesten alternativ én. men jeg synes det er litt flævvt, så spør meg heller en dag jeg er trøtt og har spist godteri. da skravler jeg.

     
  • At 6/9/07 17:24, Blogger KUDi said…

    Litteratur! ca den einaste eg komme t å lesa i år.

    Føl deg beæra :P

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker