madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
tirsdag, september 04, 2007
madeleine og mat - ekstremt navlebeskuende
jeg liker mat. mat er godt. du kan gjerne kalle meg mateleine. men jeg foretrekker i grunn madeleine. eller melkesjokoladeleine, for det liker jeg enda bedre. melkesjokolade, altså.

men det skal vel også sies at jeg er en slik en man kan kalle kresen. jeg synes ikke det er så galt, og ser på det heller som "å velge hva jeg skal spise meg mett på". det ender som oftest med at jeg dropper grønnsakene. men i grunn vil jeg si at min argumentasjon er helt grei. særlig hvis vi spiser ute, og jeg betaler masse penger for masse mat, da gidder jeg ikke å spise meg mett på salaten.
for det må man også vite, om madeleine og mat, om du har tenkt å spise sammen med meg en dag. jeg spiser sakte. jeg vet ikke helt hvorfor, men det tar tid. veldig lang tid, så jeg er alltid tidtrøyta. argumentasjonen er selvsagt på plass her også; så rekker jeg å kjenne at jeg er mett før jeg er stappmett. for å kose seg med maten, det har til og med allbran, type kellogs, fortalt meg at er fint. at man tar tid. også skal jeg gjerne prate litt også, så da går det ekstra sakte.
med det følger det også at jeg spiser lite, siden jeg plutselig er mett. likefullt kan jeg i blant sjokkere og spise ekstremt mye. i slik en liten mage.
og for å toppe hele middagsdreperen som bor i meg; jeg er en av de som stiller spørsmål i det øyeblikket du har stappet en gaffel full av mat inn i munnen. selv om jeg ikke kjenner deg, og du dessverre endte opp med meg som bordkavaler den kvelden. jeg vet ikke om jeg gjør det med vilje en gang, frekvensen har bare vært skremmende høy det siste året.

derfor er jeg veldig fornøyd med meg selv når jeg lager det jeg antagelig vil klassifisere som favorittmaten min; kylling korma m/ris eller pasta, banan, hermetiske mandariner og cashewnøtter. siden jeg ikke har veldig mye til overs for grønnsaker, er det fantastisk at det finnes middagsmat med frukt. i tillegg får denne retten hele oppskriftssyklusen (den var ny.) min til å virke mer eksotisk, og veier med andre ord opp for måltider som spaghetti ala capri, makaroni og max-boller, pølse og potetmos med mer.
posted by madeleine @ 21:24  
2 Comments:
  • At 6/9/07 14:36, Blogger Lisa Marie said…

    Nå fikk jeg lyst på din kylling korma. Vandret rundt i butikken her en dag og så sausen og mandariner på boks og tenkte seff på deg:P

     
  • At 6/9/07 15:25, Blogger madeleine said…

    det er så godt at det er bare å hive seg over, søta.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker