madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, september 17, 2007
særlig nå i regnet, kjære
look what you've done, you've made a fool out of yourself

skyggemenneskene. de er overalt - jeg innså det i kveld. vi lever i en by full av skygger, og stadig færre mennesker. for hvordan er det alle glir inn i en heller usynlig eksistens?

særlig når du blir slukt av storbyen. her er det trangt om plassen. alle kan ikke skille seg ut - da ville det endt med at ingen gjorde det. men gløden. det er gløden, ilden, varmen, som må holdes levende, og særlig nå om høsten. særlig nå i regnet, kjære. særlig nå når alle får lyst til å låse seg inne, under et pledd, med tekopp og ild på peisen. ilden skal ikke være på peisen, ilden skal være i hjertet, i øynene, midt i hverdagen.

og det er det som skremmer meg, at alle menneskene i byen gir blaffen i den de en gang ville være, gjemmer seg under fjorten gensere og en kåpe, og tilsvarende antall lag over ansiktet og blir -løse. ansiktsløse. hjerteløse. håpløse. særlig nå om høsten, særlig nå i regnet, kjære. som om de druknet hjertet i sommer, i vannet som ikke var varmt engang. i sola som var fraværende.

hold ut.
hold sammen.
slå ring om det vakre som fins.
posted by madeleine @ 00:28  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker