madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
lørdag, oktober 27, 2007
DETTE skal jeg skrive om!
maria mena er flink. hvis du lurte. i det siste har jeg tatt opp igjen "apparently unaffected" og tusler rundt i oslos gater med henne på øret. akkurat nå for tiden er det "our battles" som uten tvil er favoritten, fordi den tar meg på kornet. mm. du hørte riktig.

you jumped to the conclusion
and landed on my chest
now how am I supposed to make you see
I’ll just write this down with hopes that you'll understand


for det er sånn jeg i stor grad har tenkt. i min jevnlige dagbokskriving siden niende februar nittenniognitti, gjennom all hverdag; hvis noe har slått meg nedenom og hjem eller bare ut, tenker jeg "dette skal jeg skrive om". ikke som i blogging, men som i at de burde forstå alt om jeg bare får sortert det for min egen del. det sier bare litt om hvor avhengig jeg er av å skrive. derfor får jeg hetta når dagboka mi inneholder stadig flere og større hull mellom hver oppdatering. samtidig er det greit, for å tvinge seg selv til å skrive dagbok er omtrent like usunt som å ikke skrive dagbok.

forøvrig tror jeg det kan følge noen flashback-innlegg her, i den rosa dagboka fra det året jeg var tolv år gammel. seinere.

edit: kanskje det hadde vært lurt å begynne å fortelle dagboka mi hvor jeg legger ting hen. særlig når jeg flytter ting fra et sted til et nytt, lurt, sted. jeg hater alle de lure stedene mine.
posted by madeleine @ 19:38  
6 Comments:
  • At 27/10/07 23:56, Anonymous Carita said…

    det kan funke å tvinge seg til å skrive dagbok. jeg ble ikke flink til å skrive dagbok før afrika-turen. da hadde jeg liksom bestemt meg for å få ned små ubetydelige detaljer fordi det er kos å ha i ettertid. er så glad for at det funka så bra... men måtte tvinge meg selv til tider. holdt på den gode vanen da vi kom hjem, så nå kommer det ganske naturlig... :) er kos med dagbok igrunn!!

     
  • At 28/10/07 08:54, Blogger madeleine said…

    det er jo sånn, at dagboka til slutt blir den beste boka i verden. fordi den er basert på en sann historie, fordi du kjenner hovedrollene, fordi du kan sette deg inn i den.

     
  • At 1/11/07 09:09, Blogger Simon said…

    kommentar til kommentaren din madde: hva mener du med at dagboka er "basert på en sann historie"? betyr det at du skriver om livetditt i boka?

     
  • At 1/11/07 09:33, Blogger madeleine said…

    du veit jo hvor vidt begrepet "basert på en sann historie" er. så lenge hovedpersonen heter det samme og bor i samme by, liksom.

     
  • At 1/11/07 09:45, Blogger Simon said…

    Det var ikke akkurat nesten et svar på spørsmålet mitt engang...

     
  • At 1/11/07 14:43, Blogger madeleine said…

    jeg synes på en måte ordet "dagbok" sier mer enn nok om hva jeg fyller den med. ja, jeg skriver om livet mitt.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker