madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, oktober 29, 2007
eh-tikk-eh-tikk
etter en herlig natt med en hel time ekstra å gå på - god tid både på morgen og kveld, kom jeg nå plutselig opp med en helt glimrende idé.

hvorfor fortsetter vi ikke bare? en time ekstra hver natt? det kunne vært en kollektiv sove-uke for hele norges befolkning.

til tross for at forslaget mitt høres ut som en barneutopi man kunne ha funnet på på vei hjem fra skolen i den lange bakken opp før nedoverbakken. du vet, da vi pratet om usynlige heiser som hadde alle, alle fasiliteter og kunne kjøre deg fra, vel, om ikke skolen, så i hvertfall fra bunnen av den lange bakken og helt hjem til døra. eller kanskje postkassa. da kunne nok også tanken "lengre netter" slått meg.

men jeg mener det nesten bånn seriøst. jeg er så lei av at folk driter i seg selv. når du kjenner at du er sliten, ikke lek helt og lat som ingenting. ta pauser. ta deg tid. ta deg privilegier. hverdagsheltene dør.

og hvis du ikke finner ro mellom spaltene, mellom blokkene, mellom mandagtirsdagonsdagtorsdagfredag, så dra vekk. slå av mobilen, legg fra deg laptopen, og dra. til en ukjent by. eller til lia gård, antagelig et av de beste stedene i verden.

slapp av.
posted by madeleine @ 00:02  
1 Comments:
  • At 26/11/07 10:30, Anonymous Anonym said…

    Hei, og jeg som trodde du skulle ta opp etiske dilemmaer.

    Her har du han som aldri leser bloggen din, men som har en kjedelig etikk-time (som han egentlig burde ha fulgt med i) og fant overskriften interresant. Her har du han som vet at toppen heter trolldalen (noe som er ironisk ettersom det er en topp mer enn en dal, og som veldig godt kjenner igjen følelsen av å stå i bunnen av trolldalsbakken og tenke på hvor lang vei det var hjem, stå og vente litt til for å sjekke at det ikke kom en mor, far eller kanskje tante tilfeldig forbi i sin bil. Men det var ikke lov å haike.

    Gleder meg til jul søs

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker