madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
tirsdag, oktober 23, 2007
hosanna
Heal my heart and make it clean
Open up my eyes to the things unseen
Show me how to love like you have loved me
Break my heart for what is yours
Everything I am for your kingdom's cause
As I walk from earth into eternity


hver gang vi kommer til dette partiet i sangen "Hosanna" av Hillsong United, synger jeg det som en bønn. som en plan. for det er så viktig for meg.

jeg er så lei av at vi ser oss blind på hvor bra vi har det. at vi regelrett gir blaffen, fordi det ikke berører oss. at vi overser all møkka som er overalt. at vi ikke er mer tilstede for hverandre, fordi vi har lært oss at her i verden, her i Norge, er det viktigst å være sterk i seg selv. hadde bare alle forstått - og begynt å leve etter - at det er så grunnleggende feil.

hvor blir hjertene av i et samfunn hvor alle et perfekte utenpå, steinansikter? det er det som er så fint med Gud. at Han ser det store i det små. at Han vil ha et sønderknust hjerte, som er fullstendig overgitt.

alt jeg er for Hans kongedømme.
posted by madeleine @ 09:09  
5 Comments:
  • At 23/10/07 15:08, Anonymous Heidi said…

    Det der er favorittsangen min på den CDen, for den får meg nesten til å gråte hver eneste gang. Du er supersuperflink til å skrive forresten! Keep it up! =)

     
  • At 23/10/07 15:40, Blogger Simon said…

    Du kjenner meg Madeleine, jeg har kan hende tusen sarkastiske komentarer rullende i hodet nå. :) Men jeg skal la de ligge, fordi jeg ser dette betyr mye for deg.

    Men det jeg vil si er:
    1. Vi er skapt i Guds bilde, og Gud er den største egoisten av alle. (Du skal ikke ha andre Guder enn Meg, Du skal Herren din Gud over all..., osv) Så jeg tror så lenge vi er i Guds bilde så vil vi ikke rekke ut en hånd til lidelsen. Men sende barna våre isteden. For å lide for vår mangel på evne til å ordne opp selv.
    2. Gud menneske relasjonen kommer ofte forran nestekjerligheten til folk. Vi er redde for de menneskene der ute. Hva de kan ta fra oss, mer en hva vi kan gi tildem. Så jeg tror nøkkelen er å elske Gud mindre og åpne dørene, rette blikket ut mer enn opp.

    Uansett, savner jeg gjengen.

     
  • At 23/10/07 17:53, Anonymous Carita said…

    Nydelige Madeleine!
    Det er så sant!
    Å det bridget er seriøst noe av det fineste Hillsong har skrevet!

    Simon: kan vi ikke elske Gud like mye OG rette blikket ut? Gud sitter ikke bare åppi himmelen vettu. Han er her nede også ;)

    "Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg." (matt. 25:40)

     
  • At 23/10/07 21:49, Blogger madeleine said…

    heidi: takk :)

    simon: 1 og 2. hvis du har funnet deg til ro i dette, så okå. men jeg trives ikke der. jeg vil ikke ende opp i kjedsomhet av å dulle meg selv. det viktigste, det beste jeg gjør er å prate om livet med folk. om mitt liv, om deres liv, så nært at det blir livsvesentlig. det er de beste samtalene som fins. jeg vil bry meg. og jeg tror det fører meg langt på vei - at jeg vil.

    carita: :) så enig.

     
  • At 24/10/07 08:59, Blogger Simon said…

    Dere kjenner da meg.. jeg slår meg ikke til ro med noe. ;P Bare ser ting fra motsat vinkel, altid.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker