madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
onsdag, oktober 17, 2007
masmasmas
en av de tingene her i verden vi lett kunne vært foruten, er dette hysteriet. ja, de har funnet giardia-parasitt i vannet her i byen, men betyr det at alle skal kjøpe alt vannet i butikken? idioter. det er akkurat som hamstring i forbindelse med streik. hvis ingen hadde hamstret, hadde det heller ikke vært noe behov for hamstring på en god stund. eller terrorhysteri, som i london hvor det praktisk talt ikke eksisterer søppelkasser lenger.

vi skal alle dø en dag, så vi må alle lære oss å slappe av så lenge vi lever. det bare sier litt om oss nordmenn, generelt vestlige folk. hvordan alt blir et gigantproblem. og bare vent, i løpet av denne dagen har antageligvis et stort antall mennesker tatt beslutningen å aldri mer drikke vann fra springen, fordi de ikke lenger stoler på vannverkene. og i utgangspunktet teite forretningsideer som "vann på flaske" får nok en opptur.

i tillegg, ingen tenker tydeligvis på hypokonderne lenger. nå som hele oslo tar over for sykdomshysteriet som hypokonderne sto for før, må de ta hypokondriet sitt til nye høyder for i det hele tatt å bli sett og hørt.
posted by madeleine @ 18:24  
4 Comments:
  • At 17/10/07 23:30, Blogger marit said…

    jajaja, det er godt mulig du har rett, men er det nå nødvendig å drikke dette vannet da??

    klem uansett hva du gjør

     
  • At 18/10/07 07:04, Blogger madeleine said…

    altså, selv om jeg vurderte å drikke vannet i ren trass har jeg klart å styre meg. heldigvis.

     
  • At 18/10/07 09:11, Blogger Simon said…

    Helt tydelig at norges journalister er på vei mot amerikanske tendenser. Bruke frykt for å vinne frem. Jeg hater slik journalistikk. For de som hørte komentarene fra stortinget så var det med ro og humor de pratet om temaet. Desverre er mennesker idioter og frykt og skandaler selger. Så hva kan man gjøre annet en å se på de som hamster vann og si litt halvhøyt; "paranoide skrot'hypokonder'nisse" eller noe lignende. Som jeg altid har sagt: "folk flest er komplette idioter" Dessuten når de sier det har vært slik i 20år, og de ikke enda har hatt noen tillfeller av vannforgiftning. Så er det virkelig ikke noen overhengende trussel. Men jeg ser for meg at imsdal er fornøyd. Frykt er et middel for kapitalismen.

     
  • At 19/10/07 15:29, Blogger madeleine said…

    frykt som virkemiddel er noe herk. og jeg kunne sagt paranoide skrothypokondernisse til vannkjøperne, men jeg tror jeg lar være, og heller gneldrer fra meg på bloggen her.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker