madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
tirsdag, oktober 30, 2007
om å leve dobbelt
i dagens tabloide hverdag blir det å ha et dobbeltliv, å leve et dobbeltliv, fremstilt som noe ytterst suspekt og nesten kriminelt. men. lever vi ikke egentlig alle et dobbeltliv? gir ikke dette bare livet dybde?

for jeg tar jo ikke ut alt til alle. jeg er åpen, javisst, men også med en viss oversikt og kontroll. og så er det linker til historier, ikke sant. noen veit bedre enn andre hva du prater om når du sier "babyface", eller andre ord. man kjenner hverandre fra forskjellige epoker, og fortsetter på en måte å leve i disse epokene livet ut, dog selvsagt fremadretta også.

og, man pålesser ikke alle med alle sine kjipe ting og flaue ting og bra ting. man ser an situasjonen, personen, historien.

dobbeltliv begrenser derfor også tilstanden som livet er. man lever et liv for hver venn, for hver kontakt. og jeg synes det er fint, jeg. helt fint.
posted by madeleine @ 23:23  
1 Comments:
  • At 1/11/07 09:14, Blogger Simon said…

    Jo helt klart, noen av oss lever gjerne fire- femliv også. Fordi det gjør dagen mer fest. Er relativt kipt å være seg selv hele tiden, gjelder jo å legge til og trekke fra litt her og der.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker