madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, november 12, 2007
javel?!
du har to liv, ikke sant. det i byen og det på bygda. også selvsagt utallige mellomstasjoner - som ikke er møkkaurbant eller møkkalandet. oslo er nesten toppen av urbanitetsskalaen. ja, jeg vet at det fins større byer, og at i internasjonal skala er ikke oslo en seriøs storby engang. men på norgesskalaen, da. også har du grimstad, som selvsagt ikke er bygda, men som er ganske bondsk likevel.

det er dette alle-kjenner-alle-konseptet jeg prater om, i grunn. jeg liker det ikke. nei, jeg synes på ingen måte at det er koselig å bestandig treffe på folk du kjenner, selv når du bare er fem minutter innom kjøpesenteret. særlig disse folkene, som du ikke kjenner nok til å legge til på facebook, men som fortsatt er venner, så du må si hei, og smile. desto verre er disse vennene du kjenner nok til å legge til på facebook, så du må prate med dem i tillegg. selv om du egentlig ikke kunne brydd deg mindre. for ærlig talt, jeg bryr meg ikke. hadde jeg brydd meg, hadde jeg spurt for lengst. men så skal vi late som vi bryr oss, for det er det man gjør.

jeg kan finne på å gå store sirkler rundt folk jeg ikke vil prate med, smile til eller si hei til. det er noe med den overvåkingsfølelsen.

jeg vil heller ikke høre sladder om våre felles bekjente. jeg liker ikke sladder, sladder er piss. vil jeg vite ting, er det meningen at jeg skal få vite ting, får jeg vite det direkte. hvis ikke kunne jeg ikke brydd meg mindre. (nesten, åpenbart.)

også handler dette om hva man liker. jeg har et behov for å være alene når jeg er alene, mens andre har et behov for å være sammen med andre selv når de er alene. det er greit. men, dette er også Grunnen til at mine perioder i grimstad blir stadig kortere. uten tvil.
posted by madeleine @ 23:23  
2 Comments:
  • At 13/11/07 13:34, Anonymous Thomas said…

    Som vedtatt sladrekjerring må jeg innrømme at jeg føler meg litt angrepet av denne posten ;-) Men jeg skjønner veldig godt hva du mener. Det er en stor frihet å kunne bli borte i mengden av ukjente av og til, og samtidig ha muligheten til å oppsøke steder med kjentfolk hvis og bare hvis det er det man har behov for akkurat der og da.

     
  • At 13/11/07 14:39, Blogger madeleine said…

    men sladrekjerringer virker i to sammenhenger; enten sammen med nære venner, eller sammen med tilfeldig forbipasserende (fjerne venner). dette var et angrep på den siste versjonen, og selv om du kanskje er vedtatt sladrekjerring har jeg aldri opplevd deg slik :) og, ja.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker