madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
onsdag, november 14, 2007
husvarm?
jeg leker husmor i sånn cirka ett døgn, pluss litt, for mine to småbrødre. dette innebærer leksekontroll, middagslaging (med påfølgende brenning av alt jeg tok i), kveldsmatlaging, frokost- og nistelaging, sende i seng til rett tid, begrense tv-titting, begrense databruk, etc.

det medførte også at jeg sto opp klokka syv i dag tidlig, sterkt motvillig, men med baktanke på at jeg kan jo sove igjen når gutta er på skolen. så var det hele morgenrutinen, sterkt forenklet av toon disney på tven, og nå til sist kjøre minstemann avgårde. i iskald bil. så er jeg hjemme igjen, og nå kunne jeg altså i prinsippet ha tatt meg en lur, en blund på øyet, hadde det ikke vært for at jeg er VÅKEN, lys våken etter å ha vært oppe halvannen time og gjort shit (med svensk uttale). agg.

det er det som er, med disse barna. noen små vesener er så ekstremt søte at de er tidenes dårligste prevensjon og man bare har lyst til å få en slik en NÅ. andre er bæljete og irriterende og vil ikke sove og vil ikke spise og fungerer som tidenes beste prevensjon. nå skal det sies at mine småbrødre er åtte og elleve år, men effekten er noe tilsvarende; jeg blir i hvertfall skremt vekk fra et liv som husmor.

edit: og i morgenrushet klarte jeg å denge hofta inn i en skarp gelenderkant. så nå har jeg fått en kul på hoftebeinet. hoftekammen? i hvertfall. hvis du ikke har sett slikt før, bør du hive deg over meg de nærmeste dagene. det gjør vondt å være tynn.
posted by madeleine @ 08:27  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker