madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, november 19, 2007
jag fick ett brev
du vet. en natt kommer alltid til det punktet hvor du tenker "nå blir det lite søvn uansett, så da kan jeg like gjerne være oppe litt til.". den tanken blir ofte etterfulgt av "blogging! det har jeg ikke gjort på en stund." - og på grunn av de to tankene, i den rekkefølgen, sitter jeg her nå.

først: det store poenget, fra min side, med mitt forrige innlegg var navnet på hudlegen. akkurat som tannleger IKKE skal hete røskeland - derav tittelen på innlegget.

så: jag fick ett brev / ett riktigt brev med frimärken / ett vykort ifrån längesen

alle som har hatt en karriere innenfor brevvennbrevskriving, vet den store og gode forskjellen på kjedelige brev og ordentlige, bra, brev. man kunne tro at skillet gikk i hvorvidt fonten var med hjerte over i'en eller ikke, men det er mer enn som så. mitt brev hørtes i tillegg til forveksling ut som begynnelsen på et av paulus sine brev i nye testamentet i Bibelen, og det synes jeg var enda koseligere. slike brev har jeg ikke fått før, tror jeg.

paulus brev til filipperne; kapittel 1, vers 3:
"Jeg takker min Gud så ofte som jeg tenker på dere."

brevet til meg, andre avsnitt:
"Jeg tenker stadig på deg, og ber Gud ofte om å velsigne deg."

dette er koselig, det. ikke bare hermer hun etter paulus, men hun bruker ordet "stadig". kjenner det flytter meg og henne et par generasjoner bakover i tid. og det er løkkeskrift, konsekvent hjerter over i'ene, og vi prater brevpapir. nostalgien er til å ta å føle på.
posted by madeleine @ 01:10  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker