madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, desember 17, 2007
trusenes hierarki
det gikk plutselig opp for meg at alle mine truser lever i et sterkt hierarkisk samfunn hvor jeg er gud. jeg fikk umiddelbart litt vondt av trusene på bånn, men samtidig tror jeg neppe jeg kommer til å endre på systemet av den grunn. og ærlig talt tror jeg de fleste gjør det på samme måten. menneskene altså.

du har a-trusene. dette er de som både er gode å gå med og som er bra å se på. type björn borg-boxere. ved innkjøpet av björn borg-boxer i sommer fikk plutselig hele trusehierarkiet en ny avdeling, for de skjøv alle de andre avdelingene bak seg. og, ikke minst - dette er trusene du planlegger at du skal bruke. særlig om du for eksempel bare har to.

så kommer b-trusene. her regjerer behaget - de trenger ikke være så ekstremt fine, men de er sabla behagelige. og/eller de fungerer bra i trange bukser. her havner mine sloggi hot hips-truser. disse trusene tar du dager du føler for å unne deg litt ekstra, men björn borg-boxerne er på vask. eller om du skal ha på trang bukse. bra truser, med andre ord, men ikke fantastiske.

c-trusene. det er de som begynte som b-truse, men nå har mistet nyhetsglansen og rett og slett blitt skjøvet nedover fordi det kom noe som var nyere og bedre. ikke minst fordi man etterhvert oppdager bedre og bedre truser - slik at de jeg trodde var bra for ett år siden ikke er så fantastisk likevel. her snakker vi hettegenser og joggebukse-truser. eller hyttetur.

og til slutt d-trusene. dette er trusene man overhodet ikke, under ingen omstendigheter viser frem til noen at man har. de har nok dessverre aldri vært verken b- eller c-truser, for de er faktisk rævva. vonde å gå med, eller bare ekstremt stygge. slike du kjøper i desperate tilfeller ("3-pack for halve prisen!"). ofte kjent som "bestemortruser", men trenger ikke nødvendigvis å være det heller, så lenge de er stygge nok. de er veldig praktiske når du ligger en uke på etterskudd med tøyvask og alle andre truser er brukt. ender ofte opp rundt i glidelåslommer (husk, ingen skal se dem) i vesker ved siden av tamponger eller bind, dermed har de også fått tilnavnet "mensentruse". og her ser vi hvordan begrepet kjært barn har mange navn blir oppfylt; man hiver ikke d-trusene. selv om man ikke liker dem, og aller helst aldri går med dem flere ganger, så hiver man dem ikke.

eller er det bare meg?
posted by madeleine @ 15:05  
2 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker