madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
lørdag, januar 26, 2008
enda en oppdatering
det er en fin ting aa vinne venner, og saa lett gaar det til; den som sitter der ved din side, kan du vinne med et smil.

det er en fin ting aa vaere paa ferie naar man legger fra seg turistvaner, i den grad det er mulig, og heller bruker tida paa aa bli kjent med byen, bli kjent med mennesker, og bli kjent med hverandre.

det er en fin ting aa ha bursdag. det har jeg alltid ment, helt aerlig. bursdager er bra greier, og hvis folk ikke husker det, er det alltid ens eget ansvar aa si fra. for eksempel paa tjueaarsdagen min for ett aar siden, saa sa jeg til mannen paa burger king "jeg har bursdag i dag", for saa aa bli skuffet av hans begrensede reaksjon. og da jeg ble nitten, hadde stroemmen gaatt paa hele soerlandet, men det ble bursdag, bare med stearin fremfor watt. og naa, i gaar, ble jeg tjueen, i tunisia. det er en fin ting. jeg fikk utallige bursdagssanger, flere telefoner, en del meldinger, jeg fikk melkesjokolade, jeg fikk et stort kort, jeg fikk hoppestrikk, jeg fikk mer enn nok oppmerksomhet - som er et behov hos meg som hos andre.

det er en fin ting aa staa opp til buffet, aa legge seg etter buffet, og egentlig ha et noksaa behagelig liv paa hotell, samtidig som vi er ute og treffer paa vanlige tunisere. for det er merkelig. ellers pleier jo vi nordmenn aa skygge unna naar det kommer utvekslingstudenter, for eksempel. og vi er aldri saerlig klare for aa bli kjent med campingvogntyskere. likevel er det her i tunisia veldig stas naar vi - som er hvite - gaar i gatene deres. altsaa ikke turistgatene, men de gatene de faerreste utlendinger beveger seg ut i. og da tre av oss jentene var paa en lokal skjoennhetssalong i et par-tre timer for et par dager siden, og det endte med at vi ble invitert med paa kafé og kanskje til og med hjem til eieren av sjappa, ei veldig soet jente paa tjueen (akkurat som meg). saant er fint.

snart venter sahara.
posted by madeleine @ 15:39  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker