madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, januar 06, 2008
jeg synes livet er et bra konsept
hvis man har gjemt seg under en dyne lenge nok, grått ferdig, stressa ferdig og tatt seg tid til å puste ut, så finner man en ny giv. ett nytt håp for kenya.

det skumleste er at jeg ikke er redd. det handler om livsmottoet mitt, jeg vil ikke dø uten arr, jeg vil våge. ikke for å være blendende naiv, og det håper jeg ikke jeg er, men jeg er likefullt glad for at det ikke er noe redsel som begrenser meg. det henger kanskje sammen med apatien jeg vandrer i straks det er for mye å tenke på.

jeg gleder meg til å komme ut, når- og hvorenn det blir. jeg gleder meg til å stå i den posisjonen hvor ting som jeg alltid har tenkt at betyr mye, betyr lite, og det viktigste står i sentrum. kjærlighet. kjærlighet til Gud, kjærlighet til mennesker. og jeg gleder meg til å være avhengig av Gud.

jeg gruer meg til å dra herfra. fra samtaler til langt på natt med gode venninner, fra familien som alltid er der for meg, fra kafedejter med folk jeg er glad i, fra han fine, fra de folka som ser mine fakter som jeg håper ingen andre merker. fra selvstendig vandring i oslos vakre gater og generelt overalt. fra vinteren.

så det er med andre ord med delte følelser jeg går inn i fremtiden. jeg veit ikke hvor lenge jeg blir i norge, eller hvor lenge jeg senere blir ute. men sånn er det jo. du veit aldri hva som skjer i morgen. det viktigste er vel å satse høyt, og å huske det viktigste hele tida. men jeg vet ett;

jeg synes livet er et bra konsept.
posted by madeleine @ 22:54  
2 Comments:
  • At 7/1/08 01:06, Blogger kristin said…

    Jeg hørte på en sang som jeg fikk lyst til å si til deg nå:

    Så länge skutan kan gå,
    så länge hjärtat kan slå,
    så länge solen den glittrar på böljorna blå!

     
  • At 9/1/08 13:38, Anonymous Iversen said…

    Livet rocker.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker