madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
lørdag, mars 15, 2008
kjære alle sammen
det er praktisk talt en måned siden jeg snakket til dere sist.

det har vært den verste måneden i mitt liv.

en ting var det rent fysiske. tidligere nevnt lav sanitær standard. kakerlakker på do hver kveld. fem mennesker, tre soverom av mindre størrelse. at jeg verken snakker amarinja eller orominja. at moskeen begynner halv seks med gauling. at kirka begynner fem på søndager med desto verre gauling. at afrikanere er sabla innpåslitne når det kommer til hvite. og hvite jenter. at jeg ikke kunne bevege meg fritt, delvis av sikkerhetshensyn, delvis av mammahensyn, men mest fordi du beveger det ikke fritt som hvit i svarteste bushen.

så var det det mer psykiske. jeg trodde jeg skulle på diamantjakt. jeg trodde, og tror fortsatt, forsåvidt, at Gud ville ha meg ned hit. jeg skjønte ikke bringebæret av hvorfor, men jeg forventet at jeg ville skjønne det etterhvert. vente på Herren, vet du. så jeg har ventet i forbaska fire uker, og jeg har blitt surere og mer svart på innsida for hver dag. selv om det var trivelig å holde apell etter å ha vist Jesusfilm, selv om det er fint å se hvordan folk reagerer på alt vi sier. at de ikke tviler på at det fins en Gud. så veit jeg ikke om jeg skal være her.

jeg skal tenke mer på det. nå er det påskeferie i nairobi, og så skal vi noen dager til mombasa i heten og sola og sånt. og så ser vi.
posted by madeleine @ 18:23  
3 Comments:
  • At 17/3/08 12:38, Anonymous Anonym said…

    Uansett hva du ønsker og orker og kan - vi støtter deg. Er stolt av deg! Uansett hvilke valg du tar nå er vi der med støtte. Du er tøff! Og du er gull verd! Vi ber for deg.

    pappa, mamma, jan michael, arnhild og alle de andre i heiagjengen

     
  • At 18/3/08 17:50, Anonymous Anonym said…

    Husk at du er gull verdt, og at alle ubehagelige detaljer er forbigående, og uvesentlige i den store sammenheng. Syng sanger og vit at livet går videre. At verden er slitsom rundt deg betyr ikke at det er deg det er noe galt med, så bare prøv å maksimere gleden i de personlige rommene du har. Verdien din, de blå himlene og den store Gud kan ingen ta fra deg.

    Stor klem fra bror i oslo.

     
  • At 20/3/08 15:58, Blogger Håp. said…

    og du vet, at uansett hva som skjer, sitter jeg klar her hjemme, med mynter i lomma og kaffeavtale på baker hansen, og du kan være så svart du vil for du er et av de menneskene jeg liker best i hele verden, uansett.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker