madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
onsdag, mai 28, 2008
stikk av.
du vet det stikket som kommer i blant. helt uten forvarsel, midt uti ingenting, føler du deg ensom. alene. nå, slapp av. jeg vet at det er opptil flere som liker meg, just as I am. det er ikke det. men så er det det slemme vesenet på høyre skulder som sier deg; hvem har du egentlig? se nå! du er alene. aleeeeneee.

og så føler jeg meg tom.

stikket trenger dypere inn, og plutselig får det meg til å revurdere alt jeg finner på. ikke grunnmuren min, den står fast. men videre ting. i kveld; madeleine, du skal jo ikke studere realfag, du, du burde jo tenke kreativt. du vil jo ha en kreativ jobb. og der begynner krangelen. jeg veit jo at jeg går lei av å være så sabla kreativ hele tida. jeg veit jo at jeg simpelthen elsker realfag. likevel må jeg virkelig på defensiven når stikket trenger inn.

stikket trenger videre, og det er egentlig fint at det gjør det. stiller spørsmål som hva vil du med livet ditt, egentlig og det er nå du lever, livet har begynt for lengst og du unnskylder deg med at du er UNG?. for sånt er sunt å huske å tenke litt på.

og så er det stemmen som overdøver stikket og alle mine stemmer. som sier at jeg er bra nok. at jeg er elsket. at uansett. at nårsomhelst. at alltid.
posted by madeleine @ 00:29  
1 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker