madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
onsdag, juni 25, 2008
omsorgsbehov
jeg har begynt på tidenes kjedeligste jobb. jeg kjeder seriøst rompa av meg. og der finnes tydeligvis den andre delen av studentbefolkningen, de som erter uio og forsvarer bi. så jeg leter vel etter en jobb jeg kan bytte til i løpet av prøvetida. de neste seks månedene, med andre ord. dette gidder jeg ikke.
og jeg får ferieabstinens. jeg prøver å la kristin og selveste være mine reisende onkel mac(-er), det går helt middels. jeg vil ut, bare litt, ikke langt, selv kløfta er snart eksotisk. agg.

etter et tap i settlers i går kveld skulle jeg skjære litt trøsteananas til runde nummer to. jeg kuttet også av en liten stump på lillefingeren. det begynte å blø, og jeg kjente et sterkt behov for å løpe til en mamma eller pappa som visste hva man gjør. og kanskje gråte litt. men det eneste jeg hadde var han fine og rebølla. "ta litt ansvar, da" sa rebølla til han fine før han kom seg på beina. lettere forfjamset. plaster! hvor i heia er plasterne mine? har jeg lagt dem på et lurt sted? shit. de ligger på loftet. og det drypper. jeg må løpe ut og ned på seveneleven, sammen med rebølla. samtidig er han fine flink og henger opp mine nyvaska klær. så kjøper vi trøstesjokolade - og plaster.

det føltes nesten som russeknuta om å løpe inn på en bensinstasjon i bare håndkle og kjøpe shampoo. eller i bare dyna på leting etter kondomer. jeg kom der, lettere stressa, med et bloddryppende papirtørkle rundt fingeren og lette etter en ting; plaster. samtidig er det vel slik de fleste kommer på seveneleven etter plaster, egentlig. med et ferskt sår innen rekkevidde.

men det store spørsmålet. går det store skillet mellom barn/voksen i det man skjønner at det ikke hjelper å grine når man har skadet seg? men det store behovet for oppmerksomhet og medfølelse forsvinner utvilsomt ikke når man blir stor. eller så er det bare meg.
posted by madeleine @ 22:27  
1 Comments:
  • At 26/6/08 02:12, Anonymous Rebølla said…

    Jeg er glad jeg er en del av livet ditt, Madeleine.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker