madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
torsdag, juli 31, 2008
Kjære Sørland
Kjære svaberg, kjære sol, kjære åpne plasser, kjære strender, kjære Grefstadvika. Kjære Grimstad.

Unnskyld.

Unnskyld min overbevisning om å ha vokst i fra deg nå. Unnskyld at jeg tror at en Oslo-sommer er like bra som en sørlandssommer.
At jeg trodde jeg plutselig skulle klare å holde meg unna Grimstad en hel sommerferie.
Jeg er tilbake nå, håper du kan tilgi meg.

For jeg liker deg sabla godt, sørland. Det skal du vite. Og jeg er stolt misjonær og ambassadør for deg i urbane omgivelser. Og det er noe familiært med forholdet vårt. På godt og vondt. Ubegrenset kjærlighet, men frie tøyler. Mest min vei.

Og jeg trodde det skulle gå fint, jeg trodde seriøst det. Etter 21 somre i Grimstad trodde jeg oppriktig det var på tide med en i Oslo. Jeg tok feil. Eller. Mest feil var at jeg ikke hadde satt av en, gjerne to uker til ferie her. Det var kanskje ikke frivillig in the first place, men åkke som.

Nå har jeg lært. Jeg liker deg, i morgen skal vi finne hverandre igjen, og alt skal være fint. Finfint.

Din for alltid,
Madeleine.
posted by madeleine @ 22:43  
2 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker