madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
fredag, august 29, 2008
illsint innlegg skrevet på bussen.
(Sorry Kristin, dette innlegget glemte jeg å skrive med Store Bokstaver. Det handler bare om soverytmen min uansett.)

det har tatt litt tid. litt vakling fra side til side. ikke minst usikkerhet på hva som er kulest. og mest riktig - for meg.

men det går stadig mer tydelig opp for meg, og siden vi er en minoritet må jeg si det høyt. jeg må komme ut av skapet - og ikke minst senga.
jeg er et sprell levende a-menneske.
og jeg er stolt av det. også, siden alt er matematikk for tiden- er funksjonen for min dagsform noe som fra jeg åpner øynene ligner først en negativ annengrads funkjsjon før den konvergerer mot helt middels.
min kollokviegruppe (og jeg som trodde kollokvier ikke eksisterte på matematisk-naturvitenskapelige fakultet aka matnat) - har lovet hverandre i troskap og ærlighet å møtes to timer før forelesning tre dager i uka. (og jeg som trodde jeg var alene om å ville begynne dagen da)
vi praktiserer - vel, det har ikke inntruffet enda, men dog - fysisk avstraffing ved forsentkomming. situps, pushups. sånn at det svir. ordnung muss sein!
det verste er at jeg merker hvor mye jeg koser meg med det hele. akk, så mye bedre enn å bli liggende og dure til langt utpå dagen. og så bare løper dagen fra deg.
likevel later det til at omverdenen gir blaffen i hvor deilig livet som a-menneske er. som student er det forventet - i noen tilfeller forlanget at man er som de andre. for å bli god i informatikk bør man helst ta nettene til hjelp. for å få venner lønner det seg visstnok også å ofre nattesøvnen - hvertfall natt til lørdag og søndag.

men jeg nekter. jeg er i mot. og jeg står for det.
posted by madeleine @ 23:12  
2 Comments:
  • At 30/8/08 09:06, Blogger kristin said…

    Heia!

    Selv er jeg litt usikker på hvilken bokstav jeg er; for hva definerer egentlig et a-menneske? Er det et som liker å stå opp om morgenen, eller handler det om når på dagen man er mest effektiv? Forøvrig mener jeg at mennesker som rett og slett trenger mye søvn ofte blir feilplassert i b-kategorien. Hm. Dette tror jeg blir en bloggpost...

     
  • At 30/8/08 18:57, Anonymous Eva-Mari said…

    Ha ha ha ha ha! JEG LER AV DEG! På en elskverdig måte vel og merke, men JEG LER!

    du skal se at en lørdag står du opp tidlig for å vaske litt før alle andre våkner du også - og det føles så DEILIG!

    Nå begynte jeg nesten å blogge igjen, pga din a-menneske post, men jeg gjorde det ikke.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker