madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
søndag, august 10, 2008
Til madeleine desember 08
Dette er hvorfor jeg har valgt studiet Matematikk, informatikk og teknologi:

Jeg veit jo faktisk ikke hva jeg går til - det gjør man jo aldri før man er, vel, midt oppi det. Men heldigvis veit jeg hvorfor jeg går denne veien. Etter en uke på forkurs i matematikk, hvor vi repeterte all 2mx og 3mx-matematikk, er det desto klarere for meg. Og, siden jeg har en følelse av at tanken "HVORFOR I HIMALAYA VALGTE DU MATEMATIKK, MADELEINE?" kan finne på å slå meg rundt eksamenstiden, tenkte jeg å få det ned. Hvorfor.

- Jeg elsker matematikk. Det er kjærlighet, det er ekte kjærlighet. Jeg liker håndfastheten - samtidig med svevinga.
- To streker under svaret.
- Jeg koser meg med å regne. Jeg koser meg, virkelig. Forutsatt at jeg får det til, åpenbart. Men jeg koser meg.
- Eliminasjonsmetoden; det er ikke det at jeg ikke trives i andre fag. Jeg liker å lære, og det er veldig mye som er spennende. Men det blir så sabla kjedelig i lengden.

Og det er egentlig det. Men det er kjernen, og veldig ekte. Ærlig.
posted by madeleine @ 20:17  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker