madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
tirsdag, september 02, 2008
Dette er hvorfor jeg er teit.
Jeg var hele tiden skeptisk da min vakre roomie Ida Marie pratet om sånn mobilt bredbånd, med usb-tilkobling. Kanskje mest fordi jeg hadde sett hennes kjære Preben sitte med det, og det var telenor og usbgreia var svart. Jeg bare likte det ikke.

Inntil jeg bladde opp i ukas universitas, hvor det var en stor, fin reklame for netcom mobilt bredbånd. Madeleine fikk blod på tann og gikk og kjøpte samme dag. Kanskje mest fordi det var netcom, og ikke minst; usbgreia var hvit og fin. Jeg kan for ordens skyld slenge på at det var tjue kroner billigere, men, jeg biter i det sure eplet og innser at det var overhodet ikke derfor jeg kjøpte det. Det var en hundre prosent følelsesbasert avgjørelse. Rett og slett fordi jeg liker netcom. Og jeg liker ikke telenor.

Men jeg likte mannen som ringte fra telenor i går og lurte på hvorfor jeg ikke hadde telenor, og hvilket abonnement jeg hadde. Jeg svarte, ærlig som jeg er, at jeg har pappa som betaler. Og da prøvde han seg ikke på mer. Han innså umiddelbart at en pappa kjemper man ikke i mot. Ikke på den måten.
posted by madeleine @ 19:51  
0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker