madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
tirsdag, september 09, 2008
To lemmer for mye
I dag så jeg en ung mann, eller, hva det heter, disse ungdomsguttene. Kanskje av indisk eller pakistansk opprinnelse.

Og akkurat det er det ikke noe stort i.

Men så oppdaget jeg at han hadde seks fingre på den ene hånda. To tomler og greier. Jeg tenkte 'fantastisk!', og prøvde intenst å ikke stirre for hardt. Men så måtte jeg gjøre det likevel. Og hva var det jeg så? Han hadde seks fingre på den andre hånda også! To tomler! Det er TOLV totalt! Og fire tomler!

Merkelig hvor mye jeg kunne kose meg med slike mutasjoner. Og ikke minst, linken til en litt kjent sang av Halvdan Sivertsen, til tross for at det i den er snakk om litt fler tommeltotter.

Det skal egentlig ganske lite til for å gjøre meg glad.

Bare det at jeg ikke kan forestille meg hvordan det føles å ha en finger til på hver hånd. Fantastisk. Også, siden alle andre som har sånne snåle mutasjoner kommer fra India, og at de der tror det er gudegitt (det tror forsåvidt jeg også, bare ikke helt på samme måte) - siden det ligner på gudebildene deres.

Det var rett og slett litt for mye følelser for ekstra lemmer på t-banen.
posted by madeleine @ 21:24  
7 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker