madeleine er skjult; i kjærlighet
ung, naiv. liker kjærlighet. oslopike.
mandag, september 29, 2008
Uskrevne regler
Jeg hadde kjøpt meg en god godtepose på Narvesen. En godtepose med ting jeg liker, for å muntre meg opp på jobben. Du vet selv hvor godt det er med smågodt når det bare er ting du liker.

Så kommer ei jeg knapt nok har pratet med bort til pulten min, legger på en morsom stemme og sier "kan jeg ta en bit?" Høflig som man må være på jobb, lar jeg henne fritt og ukontrollert forsyne seg.

Men hva er det hun tar?

Hun tar ikke det jeg har mye av - neida, hun kjører på og tar den siste svarte krokodillen. Finnes det virkelig ikke uskrevne regler om slikt? Er disse rett og slett ikke lenger i hevd etter fylte fjorten?

Er det rart det er krig i verden?
posted by madeleine @ 20:31  
4 Comments:
  • At 29/9/08 21:27, Anonymous Thomas said…

    Kjøpte du ikke mange nok svarte krokodiller, med andre ord?

     
  • At 29/9/08 22:00, Blogger madeleine said…

    Kanskje. Men to krokodiller holder når jeg egentlig vil ha sjokolade.

     
  • At 30/9/08 04:10, Anonymous Thomas said…

    For det første: To krokodiller er jo ingenting.

    For det andre: Hvis du egentlig ville ha sjokolade, burde du jo være glad for at hun spiste krokodilla i stedet for sjokoladen?

     
  • At 30/9/08 13:48, Blogger madeleine said…

    1) det holder til en liten madeleine.
    2) nei. fordi nemlig at. the grass is always greener on the other side, etc.

     
Legg inn en kommentar
<< Home
 

...liker Jesus, matematikk, pus, venner, gutten min, god mat og det å være glad.

 
hva var det jeg sa?
tidsmaskin
sånn ellers -

hvis du har noe du ville ha sagt, send det til madeleii på ulrik.uio.no, foreksempel. som oftest er jeg nokså grei.

vinker